تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۰۰۶۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

ذوب آهن اصفهان افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را لغو کرد

‌می‌متالز - شرکت ذوب آهن اصفهان (نماد فرابورسی ذوب) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۶ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را لغو کرده است.

به گزارش می‌متالز، با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی جذابیتی برای یک سهم محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، ذوب آهن اصفهان از زیان انباشته خارج شده و بعد از سال‌ها توزیع سود نقدی در مجمع عادی سالانه را در دستور کار قرار داده است. در چنین شرایطی، توزیع سود نقدی منافع بیشتری برای سهامداران نسبت به افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی به همراه دارد و به این دلیل، پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت لغو شده است.

شرکت ذوب آهن اصفهان (نماد فرابورسی ذوب) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۶ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را لغو کرده است. با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی جذابیتی برای یک سهم محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، ذوب آهن اصفهان از زیان انباشته خارج شده و بعد از سال‌ها توزیع سود نقدی در مجمع عادی سالانه را در دستور کار قرار داده است. در چنین شرایطی، توزیع سود نقدی منافع بیشتری برای سهامداران نسبت به افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی به همراه دارد و به این دلیل، پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت لغو شده است.

در اطلاعیه شفاف‌سازی شرکت ذوب آهن اصفهان آمده است: با توجه به عدم قبولی سهامدار عمده با مشارکت در افزایش سرمایه به میزان کل مطالبات و همچنین عدم قبولی سمت تعهد پذیره نویسی از سوی سهامداران عمده شرکت که این موضوع افزایش قابل توجه هزینه‌های مالی شرکت را در پی خواهد داشت و همچنین با توجه به اینکه شرکت از زیان انباشته خارج گردیده و بعد از سال‌ها توزیع سود نقدی در مجمع عادی سالانه را در دستور کار دارد به دلیل اینکه منافع بیشتری از محل سود توزیعی عاید سهامداران محترم شرکت گردد هیات مدیره لغو افزایش سرمایه پیشنهادی و اصلاحی موضوع مصوبه ۶-۲۵ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ را تصویب نمود.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده