تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۴۹۷
کد خبر: ۲۰۰۷۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در معاملات روز گذشته صورت گرفت؛

ثبت پایین‌ترین قیمت طلا در ۹ ماه گذشته

‌می‌متالز - پس از انتظار گزارش‌های امیدوارکننده از بازار کار آمریکا که سبب ترمیم دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه شد، قیمت طلا روز جمعه به پایین‌ترین رقم در طی ۹ ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۷۰۰ دلار و ۶۴ سنت رسید. قیمت طلا در روز گذشته تا ۱۶۸۶ دلار و ۴۰ سنت پایین آمد که پایین‌ترین رقم ثبت شده از ۸ ژوئن تاکنون بود.

قیمت فلز زرد در این هفته شاهد حدود ۲ درصد کاهش بوده که قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات آتی دیروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۶۹۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «خوش بینی نسبت به ترمیم رشد اقتصادی سبب شده تا رشد سوددهی اوراق قرضه تداوم پیدا کند و همین مسئله سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه‌گذاران گشته است.»

آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در اقتصاد آمریکا بیش از حد انتظار رشد داشته و این مسئله امید‌ها به ترمیم اقتصادی پس از تصویب بسته محرک مالی را بیشتر کرده است.

آمار‌های قوی افتصادی سبب شده تا شاخص سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا به بیشترین رقم از فوریه ۲۰۲۰ برسد و ارزش دلار نیزجهش داشته باشد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه بار دیگر تصریح کرد که سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا تا برطرف شدن مشکل بیکاری ادامه خواهد داشت.

این اظهارات سبب ناامیدی سرمایه‌گذاران از بازار طلا شد، زیرا آن‌ها انتظار داشتند وی برای مهار رشد سوددهی اوراق قرضه وارد عمل شود. رشد سوددهی اوراق قرضه سبب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران شده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده