تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۴۳۸
کد خبر: ۲۰۰۹۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس صندوق بین المللی پول خبر داد؛

افزایش بودجه صندوق بین‌المللی پول باموافقت ۲۰ اقتصاد بزرگ

‌می‌متالز - رئیس صندوق بین المللی پول طی اظهاراتی اعلام کرد که ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان (G ۲۰) موسوم به گروه ۲۰ موافقت کرده اند که ذخایر این صندوق را با تخصیص ارز حق برداشت ویژه (SDR) افزایش دهند.

به گزارش می‌متالز، کریستالینا جورجیوا در نشست مجمع مالی آفریقای صندوق بین‌المللی پول که روز سه‌شنبه به صورت آنلاین پخش شد، گفت: ما سرانجام جمعه گذشته در نشست G ۲۰ برای کار روی تخصیص حق برداشت ویژه جدید (چراغ) سبز گرفتیم.

وی بدون اینکه به ارز این بودجه اشاره کند، گفت: ۵۰۰ میلیارد خواهد بود که هر یک از اعضای صندوق بین‌المللی پول بلافاصله پس از کمک به این ذخایر سهم خود را دریافت خواهند کرد.

مقامات اقتصادی کشور‌های عضو گروه ۲۰ جمعه گذشته حمایت گسترده خود را از افزایش ذخایر اضطراری صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده بودند. این اظهارات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی مخالفت دولت قبلی را کنار گذاشتند.

ایتالیا که امسال ریاست G ۲۰ را بر عهده دارد، برای صدور ۵۰۰ میلیارد دلار حق برداشت ویژه تلاش می‌کند، اقدامی که بسیاری دیگر از اعضای G ۲۰ از آن پشتیبانی می‌کنند و راهی برای تأمین نقدینگی کشور‌های فقیر که تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته اند، محسوب می‌شود. گفته می‌شود استفاده از این روش سطح بدهی این کشور‌ها را افزایش نمی‌دهد.

جورجیوا همچنین اعلام کرد که این صندوق راه‌های توزیع مجدد حق برداشت ویژه را بررسی می‌کند. حق برداشت ویژه ذخایر ارز خارجی اضافی است که توسط صندوق بین‌المللی پول به همان اندازه که بانک مرکزی پول چاپ می‌کند، صادر می‌شود.

تیدجان تیام، نماینده ویژه اتحادیه آفریقا در امور کرونا نیز طی اظهاراتی در همان رویداد از G ۲۰ خواست که طرح تعلیق بدهی کشور‌های فقیر را تمدید کند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده