تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۰۱۰۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
ثبت رکورد و توسعه در فولاد مبارکه

رشد ۶. ۹ درصدی تولید فولاد خام مبارکه

‌می‌متالز - شرکت فولاد مبارکه با وجود تمام محدودیت‌ها در طول یک سال اخیر عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشته است.

به گزارش می‌متالز، رشد ۹.۶ درصدی تولید فولاد خام در این مجموعه عظیم صنعتی افتخار دیگری را برای این شرکت رقم زد. این رکورد از ابتدای سال ۹۹ تا ۱۲ اسفند، با تولید (۶ میلیون و ۶۰۹ هزار تن) پس از گذشت ۳ سال با وجود همه محدودیت‌ها شکسته شد. در همین حال توسعه در سایر زیرمجموعه‌های این شرکت نیز ادامه دارد. بر همین اساس نیز در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران، بهره‌برداری از جاده حمل محصول و قراضه، سیستم سیگنالینگ راه‌آهن و اتاق ویدئو وال مجتمع فولاد سبا آغاز شد. پس از بازسازی و نوسازی خطوط تولید، با مدیریت بهینه فرآیندها، میزان تولید فولاد سبا با ۳۳ درصد افزایش به ۵۰۰ هزار تن برسد.



بالاترین میزان تولید فولاد خام

بلند همتان فولاد مبارکه در ۱۱ ماه سال ۹۹ موفق شدند با تولید ۶ میلیون و ۳۴۱ هزار تن فولاد خام به رشد ۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ که برابر ۵ میلیون و ۷۸۴ هزار تن بود، دست یابند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه معاون بهره‌برداری این شرکت ضمن اعلام خبر این دستاورد غرورآفرین گفت: ثبت این رکورد در حالی به دست آمد که بالاترین رکورد تولید فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۶ برابر ۶ میلیون و ۴۵۱ هزار تن ثبت شده بود. این رکورد از ابتدای سال ۹۹ تا ۱۲ اسفند، با تولید (۶ میلیون و ۶۰۹ هزار تن) پس از گذشت ۳ سال با وجود همه محدودیت‌ها شکسته شد. عباس اکبری محمدی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سایه الطاف الهی و با اتکا به اراده و تخصص مدیریت و کارکنان شرکت تا پایان سال جاری این افزایش تولید به بیش از نیم میلیون تن از هدف تعیین‌شده افزایش یابد.

حمایت همه‌جانبه مدیرعامل شرکت از اهداف تعریف‌شده و ایجاد انگیزه بین همکاران، همدلی و صرف فعل خواستن در تمام رده‌های ناحیه، مدیریت به‌موقع و موثر انواع متالیک شارژ کوره‌ها و به حداقل رساندن توقفات ناشی از کمبود مواد اولیه، کاهش هوشمندانه زمان تعمیرات، هماهنگی و تعامل مناسب بین واحد‌های مختلف تولید در ناحیه، استفاده موثر از واحد‌های پشتیبانی‌کننده، انجام پروژه‌های بهبود متعدد و استفاده موثر از توان پیمانکاران ناحیه از مهم‌ترین دلایل کسب این رکورد هستند.



بهره‌برداری از ۳ طرح توسعه‌ای

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران، بهره‌برداری از جاده حمل محصول و قراضه، سیستم سیگنالینگ راه آهن و اتاق ویدئو وال مجتمع فولاد سبا آغاز شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در این مراسم ضمن قدردانی از این مجموعه بر حمایت فولاد مبارکه از افزایش تولید در مجتمع فولاد سبا تاکید کرد و گفت: اگرچه هیجانات بازار، شیوع بیماری کرونا و تحریم در ۲ سال اخیر، بازسازی و نوسازی خطوط تولید مجتمع فولاد سبا را با مشکلات دوچندان و تاخیر همراه کرد، اما خرسندم که کارکنان مجتمع فولاد سبا با عزم و اراده مثال‌زدنی به صورت آفلاین به این اقدام مهم دست یافتند که باعث دلگرمی و تقویت روحیه بقیه گروه فولاد مبارکه است.

حمیدرضا عظیمیان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد پس از بازسازی و نوسازی خطوط تولید، با مدیریت بهینه فرآیندها، میزان تولید با ۳۳ درصد افزایش به ۵۰۰ هزار تن برسد که تمام حمایت‌های فولاد مبارکه در تسریع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در این بخش به کمک مدیران مجتمع فولاد سبا می‌آید تا همچنان این مجتمع نیز مانند دیگر زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه با قدرت تمام به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یابد. وی تصریح کرد: این مجموعه همواره در آرامش و به دور از حواشی اهداف خود را دنبال کرده و به‌خوبی در مسیر تولید و توسعه قرار گرفته است.



صرفه‌جویی ۷۷ میلیارد تومانی

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم درباره پروژه جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا گفت: قبلا حمل قراضه و محصول از درب شاهد ذوب‌آهن با ترافیک بالایی انجام می‌شد که با احداث و بهره‌برداری جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا به طول ۴ هزار متر و عرض ۱۱ تا ۲۰ متر، هم مسیر کوتاه‌تر شده و هم ماشین‌های حمل قراضه و محصول با خط تولید و انبار‌ها تداخل پیدا نمی‌کنند.

احمد سعیدبخش توسعه رینگ پیرامونی مجتمع فولاد سبا و تردد آسان ماشین‌های سنگین جهت حمل محصول و قراضه را از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: از مشخصات پروژه می‌توان به یک پل بتنی به طول ۳۰ و عرض ۲۶ متر، ۲ میدان به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع، تونل تاسیساتی برای عبور لوله‌ها و کانال آب پساب و جانمایی نیوجرسی در کنار مسیر اشاره کرد.

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه در ادامه درباره سیستم سیگنالینگ راه‌آهن مجتمع فولاد سبا و بهره‌برداری از آن نیز گفت: قبلا فرآیند سیگنالینگ به‌طور دستی صورت می‌گرفت و ۳۰ تا ۴۰ سوزنبان در بازه زمانی نیم ساعت باید مسیر‌ها را مشخص می‌کردند تا قطار منحرف نشود. درحالی‌که با سیستم جدید سیگنالینگ این کار در زمان ۳۰ ثانیه انجام می‌شود و با فشار چند دکمه روی مانیتور قطار‌ها هدایت و مسیر صحیح آن‌ها مشخص می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش ایمنی، جلوگیری از خطا‌های انسانی و افزایش سرعت در فرآیند عملیات از مزایای این طرح است، افزود: برای اجرای این پروژه ۴۲ میلیارد تومان هزینه شده و سالانه ۷۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.



سخن پایانی

همت جمعی کارکنان شرکت فولاد مبارکه و پشتیبانی مدیریت این مجموعه در سال‌های اخیر زمینه توسعه تولید در این شرکت را فراهم کرده است. بر همین اساس نیز شاهد کسب رکورد‌های متعددی در این مجموعه هستیم.

منبع: صمت

عناوین برگزیده