تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۰
بازدید: ۵۱۶
کد خبر: ۲۰۱۲۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست معاون وزیر صنعت از سیمانی‌ها برای فروش محصولات در بورس کالا

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت با توجه به موانع تولید در صنعت سیمان گفت: شرکت‌ها می‌توانند با رعایت موازین قانونی از بستر بورس کالا برای فروش محصولات اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، عباس تابش در جلسه بررسی مشکلات و موانع تولید و عرضه سیمان در بازار و نیز سیاست گذاری‌های تعیین نرخ این محصول در سطح استان فارس با اذعان به مشکلات موجود و تایید موانع مطروحه از متولیان این صنعت خواستار بررسی و تبیین راهکار‌هایی جهت کنترل قیمت‌ها بر اساس مصوبات قانونی و رفع کمبود این فراورده و جلوگیری از رشد بی رویه قیمت‌ها در بازار شد.

وی افزود: صنعت سیمان در مقایسه با دیگر صنایع به دشواری‌های تولید از سود دهی کمتری برخورد دار است و از این لحاظ مظلوم قلمداد می‌شود. با توجه به خط مشی این سازمان که حمایت از تولید و مصرف را دنبال می‌کند، امید می‌رود در سیاست‌های قیمت گذاری و تعامل با مجمع امور صنفی صنعت سیمان با تصمیمات کارشناسانه تدابیری اتخاذ شود که نتایج مثبت حاصل از آن همزمان ابتدا منافع تولید کننده و در ادامه رضایت مصرف کننده را شامل شود.

تابش ادامه داد: با توجه به اظهارات و تشریح مشکلات و موانع تولید در صنعت سیمان منعی برای ورود تولید کنندگان این صنعت به بورس کالا و خدمات وجود ندارد و کارخانجات سیمان می‌توانند با رعایت موازین قانونی از این بستر نیز برای فروش محصولات اقدام کنند؛ بنابراین گزارش، مدیران عامل کارخانجات سیمان نیز در این جلسه در دفاع از حقوق تولید کنندگان از نوسانات بازار که تهیه اقلام اصلی و مواد مورد نیاز تولید را با توجه به تورم قیمت‌ها با مشکلات عدیده‌ای همراه کرده و عرصه را برای تولید هر روز تنگ‌تر از قبل می‌کند، ابراز نگرانی کردند. روند کنونی هزینه‌های گزافی را بر دوش شرکت‌های تولیدی تحمیل کرده که با ادامه این روند و عدم چاره اندیشی از سوی مسوولان، چرخ تولید قطعا به مشکلات جدی برخواهد خورد.

تولیدکنندگان سیمان خواستار توجه ویژه دست اندرکاران در رفع موانع و نیز افزایش عادلانه قیمت برای حمایت از صنعتگران تا سر حد امکان شدند. در ادامه نیز با ارائه آمار‌هایی که نشانگر رشد شدید هزینه‌های وارده بر تولید بود به توضیح درخصوص موانع جاری پرداختند که اگر برای تهدید‌های مطرح شده راهکاری اندیشه نشود، شرکت‌های تولید کننده سیمان جهت ادامه حیات ناچار به ارائه محصولات در بورس کالا و خدمات برای فروش خواهند بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده