تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۰۱۲۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

واشنگتن بر واردات آلومینیوم ۱۸ کشور تعرفه بست

‌می‌متالز - وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد پس از انجام تحقیقات آنتی‌دامپینگ و مبارزه با سوبسید، که در دولت ترامپ آغاز شده بود، بر واردات آلومینیوم از ۱۸ کشور تعرفه وضع کرده است.

به گزارش می‌متالز، وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد پس از انجام تحقیقات آنتی‌دامپینگ و مبارزه با سوبسید، که در دولت ترامپ آغاز شده بود، بر واردات آلومینیوم از ۱۸ کشور تعرفه وضع کرده است.

تنها اندکی پس از آنکه مجلس سنای آمریکا جینا ریموندو، فرماندار رودآیلند، را به عنوان وزیر جدید تجارت تأیید کرد، تعرفه واردات بر ورق آلومینیوم که در ساخت نمای ساختمان، بدنه تریلی‌های کامیون‌ها و تابلو‌های جاده‌ای کاربرد دارد، اعلام شد.

گزارشات حاکی از آن است که آلمان که بزرگترین صادرکننده ورق آلومینیوم به آمریکا است، بالاترین میزان تعرفه آنتی‌دامپینگ را به خود اختصاص داده است. در گزارش وزارت تجارت سطح تعرفه آنتی‌دامپینگ آلمان بین ۴۹.۴ درصد تا ۲۴۲.۸ درصد اعلام شده است. ارزش صادرات آلومینیوم این کشور به آمریکا در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۸۶.۶ میلیون دلار اعلام شد.

بحرین که سال گذشته ۲۴۱.۲ میلیون دلار ورق آلومینیوم به آمریکا صادر کرده بود با تعرفه آنتی‌دامپینگ ۴.۸۳ درصدی و تعرفه ضد سوبسید ۶.۴۴ درصدی روبرو شد.

هند که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۲۳ میلیون دلار آلومینیوم به آمریکا صادر کرده بود با تعرفه آنتی‌دامپیتگ ۳۵ تا ۸۹ درصدی روبرو شد.

سایر کشور‌هایی که در فهرست اعلامی وزارت ت‌جارت آمریکا قرار دارند و به واردات آلومینیوم آن‌ها تعرفه وضع شده است شامل برزیل، کرواسی، مصر، یونان، اندونزی، عمان، رومانی، صربستان، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره‌جنوبی، اسپانیا، تایوان و ترکیه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده