تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۳۹۹
کد خبر: ۲۰۱۳۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت؛

دولت از طرح‌های دانش‌بنیان فولادی حمایت کند

‌می‌متالز - توسعه صنعت فولاد نیاز به ریسک پذیری اقتصاد دارد و شرکت‌هایی مانند ایمیدرو در این زمینه می‌توانند با حمایت‌های بیشتر از صنعت فولاد زمینه ساز رشد بیشتر این بخش باشند.

به گزارش می‌متالز، شرکت‌های فولادی نیاز به بازنگری در برخی سیاست‌های تولید و فروش دارند، این صنعت توانسته در سخت‌ترین شرایط تحریمی و مالی کشور علاوه بر بقا به سوددهی مناسبی نیز دست یابد، با این حال ظرفیت‌های ایران برای رشد و توسعه این صنعت بسیار بیشتر ازبهره‌برداری‌های کنونی است. همچنین باید در نظر داشته باشیم که استفاده از مزیت‌های رقابتی و افزایش بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود، مستلزم اصلاح برخی روش‌ها در سطح کلان است.

واقعیت اینکه دولت باید در سیاست‌های راهبردی فضای بیشتری را به این صنعت اختصاص دهد و در واقع صنعت فولاد و به طور کلی صنایع فلزی در ایران نیازمند تامین زیرساخت‌های نوین و بهبود فرآیند‌ها و تولید است.

در این زمینه باید در نظر داشت که دشمن‌های متخاصم با کشورمان از هیچ تلاشی برای جلوگیری توسعه صنعتی ایران دریغ نمی‌کنند.
توسعه صنعت فولاد نیاز به ریسک پذیری اقتصاد دارد و شرکت‌هایی مانند ایمیدرو در این زمینه می‌توانند با حمایت‌های بیشتر از صنعت فولاد زمینه ساز رشد بیشتر این بخش باشند.

امروز باید برای سرمایه گذاری در بخش‌های دانش بنیان از ظرفیت دولت استفاده شود و در واقع دولت می‌تواند با حمایت از پژوهشگران زمینه ساز تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت باشد.
استفاده از قطعات و محصولات تولید داخل نیاز به ریسک پذیری و سرمایه گذاری دارد و بخش خصوصی به دلیل این که ماهیت فعالیت خود را بر اساس سوددهی تعریف می‌کند، حاضر به چنین فعالیتی نمی‌شود.

از طرف دیگر با توجه به ظرفیت‌های داخلی نباید از این حوزه غافل شد. بر این اساس دولت می‌تواند با سرمایه گذاری بر فعالیت‌های دانش بنیان تلاش کند محصولات و ایده‌های این حوزه را به سمت تولید رقابتی و توجیه پذیر هدایت کند.

حسام خوشبین‌فر- کارشناس صنعت فولاد

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده