تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۰۱۵۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد؛

ارتقای ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان به ۳۵ میلیون تن/۱۳۰۰ میلیون دلار کالا به افغانستان و پاکستان صادر شد

‌می‌متالز - داوود شهرکی گفت: امسال برای ۲۰ معدن با ایجاد ۵۰۰ هزار تن ظرفیت جدید استخراجی پروانه اکتشاف صادر شد و میزان ذخایر معدنی کشف شده به ۳۵ میلیون تن رسید.

به گزارش می‌متالز، داوود شهرکی، رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد: بالغ بر ۷۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۹۰۰ نفر امسال پروانه بهره‌برداری گرفتند که ۲۱ واحد در ایام دهه فجر با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان‌های مختلف افتتاح شد.

وی ادامه داد: امسال برای ۲۰ معدن با ایجاد ۵۰۰ هزار تن ظرفیت جدید استخراجی پروانه اکتشاف صادر شد، ۳۵ میلیون تن میزان ذخایر معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان است، امید داریم که تا پایان سال ذخایر معدنی مس نیمروز به نتیجه برسد.

این مقام مسوول با اشاره به احیای ۱۲ معدن غیر فعال در سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: فراخوان سرمایه گذاری معدن طلا در سرجنگل نیز منتشر شد و به زودی سرمایه گذار احداث کارخانه فرآوری طلا در شهرستان میرجاوه مشخص می‌شود.

تسهیل شرایط سرمایه گذاری در حوزه معادن

وی افزود: مسیر دیگر که در راستای توسعه بخش معدن پیش رفت، خلع ید ۱۴۰ محدوده بود که دی ماه مزائده آن انجام و در این راستا بیش از ۱۰۰ درخواست ارائه و ۴۰ مورد در حوزه اکتشاف و بهره برداری از معادن که شرایط لازم را داشت، واگذار شد که فرصت خوبی برای استان بود و سبب می‌شود تا بتوانیم در آینده شرایط سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

شهرکی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در حوزه تجارت کالا، اظهار کرد: سال گذشته هزار میلیون دلار کالا از مرز‌های سیستان و بلوچستان به افغانستان و پاکستان صادر شد که این میزان امسال به هزار و سیصد و میلیون دلار افزایش یافت.

.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

عناوین برگزیده