تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۰۱۵۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گره‌گشایی بانک مرکزی از مشکلات ارزی ۱۰ واحد تولیدی استان همدان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با حمایت رئیس کل بانک مرکزی مسائل ارزی ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات آن‌ها برطرف شد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا متین» روز یکشنبه اظهار داشت: به تازگی تیم اقتصادی استان متشکل از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان و جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به دیدار رئیس کل بانک مرکزی رفتند.

وی اضافه کرد: در این نشست تخصصی مشکلات ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی استان پیرامون مسائل تامین ارز و پرداخت تعهدات ارزی مطرح و راهکار‌های لازم از سوی کارشناسان بانک مرکزی ارائه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مشکلات و گرفتاری‌های ۱۰ واحد قابل حل بود و تصمیم‌های لازم برای گره گشایی از آن‌ها گرفته شد تنها برای یکی از واحد‌های استان راهکار قانونی مناسبی نیافتیم.

او به تحقق تعهد ارزی صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: کل تعهد ارزی استان همدان بر اساس اعلام بانک مرکزی ۱۵۴ میلیون دلار است که بخش زیادی از آن پرداخت شده و تعدادی از آن‌ها نیز با مشکلاتی دست به گریبان بودند که در این سفر حل و فصل شد.

متین یادآوری کرد: ۴۴ کارت بازرگانی در استان همدان تعلیق شده که بیشتر آن‌ها مربوط به صادرکنندگانی است که در زمینه رفع تعهد ارزی خود کوتاهی کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، سفر تیم اقتصادی و برپایی این نشست را بسیار اثربخش دانست و تصریح کرد: این جلسه پیرو سفر رئیس بانک مرکزی به استان همدان و قول مساعد وی به فعالان اقتصادی تشکیل شد.

 «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی دوم اسفند سال جاری برای دیدار و گفتگو با مقامات استان، فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و بازدید از چند طرح اقتصادی به همدان سفر کرد.

یک هزار و ۶۶ واحد صنعتی در استان همدان فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده