تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۰۱۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت خبرداد:

بازگشت ۱۴۲۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در کشور

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از یک هزر و ۴۲۰ واحد صنعتی و تولیدی در کشور که در سال‌های اخیر راکد و تعطیل بودند به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسنی در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری ستاد تسهیل در شهرک‌های صنعتی مجموع واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال شناسایی شده و به تدریج در مرحله ورود به چرخه تولید هستند تا زمینه اشتغال ۲۴ هزار نفر در این واحد‌ها فراهم آید.


وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز در سال جهش تولید ۴۸ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته و زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در استان اردبیل فراهم آمده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام اهداف جهش تولید در بخش صنعت و معدن در کشور اجرایی و عملیاتی شده و ما گام‌های موثرتری را در تحقق شعار سال برداشته‌ایم.


رزم حسینی به راه‌اندازی واحد‌های متعدد صنعت نساجی و تولید ام‌دی‌اف در کشور اشاره کرد و افزود: به رغم تحریم‌ها و تعطیلی واحد‌های تولیدی بسیاری از واحد‌های تولید پوشاک در کشور با برند ایرانی محصولات خود را به بازار عرضه کردند که با استقبال خوب مردم نیز مواجه شده است.


وی ادامه داد: کارخانه ریس‌باف ابریشم آرتا که بعد ازز ۱۰ سال توسط بخش خصوصی از حالت رکود خارج شده در دو سال اخیر مورد بازسازی قرار گرفته و با همکاری مسوولان استان و مجموعه قضائی و بانک عامل فعالیت خود را از سر گرفته است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحد تولیدی را بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۸۰۰ نفر اشتغال جدید در این کارخانه فراهم شده تا بتوانند کسب رزق و روزی کنند.


رزم حسینی افتتاح کارخانه ام‌دی‌اف اردبیل را نیز یادآور شد و بیان کرد: در این واحد تولیدی نیز با اشتغال ۴۲۰ نفر سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به انجام رسیده است.
وی اظهار کرد: در مجموع در استان اردبیل امروز به ارزش یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان واحد‌های صنعتی با اشتغالزایی یک هزار و ۲۲۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد که با به نتیجه رسیدن آن‌ها تحول اقتصادی و اتشغال در اردبیل رقم می‌خورد.


با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه ریس‌باف ابریشم آرتای اردبیل افتتاح شد که رزم حسینی از بخش‌های مختلف این کارخانه بازسازی شده بازدید و در جریان طرح‌های توسعه‌ای آن قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اردبیل

عناوین برگزیده