تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۰۱۶۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ایدرو در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی:

ذوب آهن اصفهان، خودکفایی در تولید ریل ملی را محقق نمود

‌می‌متالز - محسن صالحی نیا مدیرعامل ایدرو در حاشیه نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: تولید ریل آرزوی ایرانیان بود، آرمانی که سالیان سال مردم و مسئولین تحقق آن را خواستار بودند.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: ذوب آهن اصفهان توانست بر این آرزو و خواسته جامه عمل بپوشاند وخودکفایی در تولید این محصول دارای ارزش افزوده بالا را به ایرانیان هدیه کرد.

صالحی نیا اظهار داشت: وزارت راه و همچنین معاونت ساخت داخل وزارت صمت، پشتیبانی بسیار خوبی از تولید ریل ذوب آهن کرد و همچنان نیز حمایت‌ها از تولید این محصول ادامه دارد.

مدیرعامل ایدرو تصریح کرد: در گذشته شمش برای تولید ریل وارد می‌شد، اما امروز ذوب آهن اصفهان تولید شمش تا نورد را در کارخانه محقق نمود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سنگ معدن در گذشته در اختیار ذوب آهن بود و زنجیره کامل را در اختیار داشت، اما متاسفانه این زنجیره گسسته شد و حال ذوب آهن نمی‌تواند با ظرفیت کامل به تولید بپردازد.

صالحی نیا بیان کرد: تولید پایدار مواد اولیه برای این صنعت مادر باید با جدیت دنبال شود و با رویکرد جدید وزارتخانه انشاا... برنامه‌های خوبی را شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی (صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته) سیزدهم اسفندماه با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو و جمعی از مسئولین کشوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد و تا شانزدهم اسفندماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه بازدید متخصصین دایر خواهد بود.

مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت، مرتضی شیرین پرور مدیر پژوهش فناوری و بومی سازی و محمدرضا کجباف مدیر فروش داخلی ضمن مذاکره با شرکت‌های مصرف کننده و تامین کننده تجهیزات ریلی، در خصوص معرفی انواع ریل شرکت و همچنین فروش محصول توضیحاتی را در غرفه ذوب آهن به بازدید کنندگان ارائه نمودند.

منبع: ماین نیوز

عناوین برگزیده