تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۵۱۰
کد خبر: ۲۰۱۸۶۷
سرویس خبر : صنایع کوچک

۹۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی بوشهر اختصاص یافت

‌می‌متالز - استاندار بوشهر گفت: با مساعدت و همکاری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۹۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی این استان اختصاص یافت.

به گزارش می‌متالز، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در آیین پایانی یکصد و دهمین پروژه توسعه خوشه‌های کسب و کار کشور در بوشهر افزود: امروز بزرگترین دغدغه از دیدگاه رهبری معظم انقلاب تا پایین‌ترین سطوح مسوولان کشور بحث اشتغال و رونق اقتصادی است که بخشی از این رسالت مهم برعهده شهرک‌‏های صنعتی گذاشته شده‌است.

وی بیان کرد: بعد از هشت سال دفاع مقدس دشمنان راه جدیدی برای به زانودرآوردن کشور ایجاد کردند که در این حوزه به بخش اقتصاد متمرکز شدند.

گراوند ادامه داد: اگر در حوزه کسب و کار مبتنی بر ظرفیت‌ها کار شود کشور موفق و دشمن خیال جنگ اقتصادی را از ذهن بیرون خواهد کرد، زیرا ایران به عنوان کشوری با این گستره و ظرفیت در برابر جنگ اقتصادی شکست ناپذیر است.

وی افزود: هر گوشه از ایران ظرفیت خاص خود دارد و این مسوولان هستند که باید آن‌ها را سامان و از آن بهره مندی لازم را حاصل کنند.

گراوند گفت: دشمن امروز میدانی را که برای مقابله با نظام انتخاب کرده اقتصادی است و این در حالی است که در کشور برای حوزه اقتصاد زمینه‌‏های زیادی برای موفقیت وجود دارد.

وی بیان کرد: کار‌هایی که امروز در صنایع کوچک کشور در حال انجام است باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا این بخش از ظرفیت اشتغال‌زایی بسیار بالایی برخوردار است.

گراوند ادامه داد: ارزش افزوده و تولید صنایع کوچک بسیار ارزشمند و گامی ارزشمند برای جلوگیری از خام فروشی در کشور و مبتنی بر ظرفیت است.

وی یادآور شد: جای خوشحالی است که خاتمه صد و دهمین خوشه کشور با عنوان آبزیان است که بحث تداوم و حمایت از آن‌ها به عنوان یک اصل مهم در حال انجام است.

گراوند اظهار داشت: تا سال ۹۶ ظرفیت سردخانه‌های خرما در استان بوشهر ۵۴ هزار تن بود که اکنون این ظرفیت به ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ تن ظرفیت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اگر این سردخانه‌ها نبود سال سختی برای خرما به علت کسادی بازار این محصول بود، ولی با وجود سردخانه‌ها اکنون خرما در فضای بسیار مناسبی در حال نگهداری است تا در زمان مناسب با قیمت موردانتظار کشاورزان به فروش برسد.

گراوند ادامه داد: در خوشه خرما استان بوشهر ظرفیت زیادی دارد و با تسهیلاتی که در حوزه اشتغال روستایی داده شد ۲ واحد تولید شکلات خرمایی تولید می‌کنند که به تنهایی موفق به کشف بازار هدف شد.

وی گفت: استان بوشهر سالانه ظرفیت تولید ۱۶۰ هزار تن خرما دارد که باید روی این محصول کار بیشتری صورت گیرد.

گراوند ادامه داد: در حوزه کار روی خوشه‌های صنعتی باید با نگاه ویژه به آمایش سرزمین فعالیت‌ها اجرایی شود و در استانی مانند بوشهر با وجود واحد‌های متعدد صنایع دریایی باید توجه ویژه‌ای به این حوزه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی طرفیت فراوانی به خود اختصاص داده‌است که باید خوشه متناسب با آن تدوین شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: امسال ۶ پتروشیمی در استان بوشهر افتتاح شد و در حوزه صنایع پایین دستی باید خوشه موردنیاز این بخش عملیاتی شود.

وی یادآور شد: در حوزه صنایع دستی مانند عبابافی ح-نیز این استان ظرفیت کار بالایی دارد و با کمک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید ساز و کار خوشه آن تدوین و عملیاتی شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: شمار شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر پیش از آغاز کار دولت تدبیر و امید تنها ۲ واحد بود که اکنون شمار آن‌ها به ۳۸ شرکت افزایش یافته است.

گراوند افزود: در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان باید فضای فیزیکی موردنیاز آن‌ها تامین شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

عناوین برگزیده