تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۵۶۹
کد خبر: ۲۰۲۱۲۳
سرویس خبر : محیط زیست
مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان:

۲۵ درصد از فضای واگذاری حوزه معادن به کاشت نهال اختصاص یابد

‌می‌متالز - حمزه احمدی گفت: هنگام واگذاری اراضی برای تاسیسات صنعتی و معدنی، ۲۵ درصد از کل فضای واگذاری باید به کشت نهال‌های سازگار با منطقه اختصاص یابد.

به گزارش می‌متالز، حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در بازدید از محدوده معدنی شرکت پارس معدن تیراژه گفت: منابع طبیعی میراثی گرانبهاست و اهداف اصلی توسعه پایدار در منطقه را محقق می‌سازد.

او افزود: بدون حفاظت از منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و بهره برداری بهینه از آن‌ها، ادامه حیات بشر ممکن نیست، پس ما باید حافظ آن باشیم و فرهنگ کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی باید بین آحاد جامعه نهادینه شود و در حفاظت از این ثروت‌های ارزشمند تلاش کنیم.

احمدی تصریح کرد: هنگام واگذاری اراضی به منظور تاسیسات صنعتی و معدنی و همچنین بر اساس تعهدات مربوطه، ۲۵ درصد از کل فضای واگذاری باید به کشت نهال‌های سازگار با منطقه اختصاص یابد که از امروز مصادف با ششمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، عملیات اجرایی آن با هماهنگی‌ها و تعاملات به عمل آمده، شتاب بیشتری خواهد گرفت.

احمدی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و حضور حداکثری معدن داران، به منظور حفظ و حراست از طبیعت و توسعه فضای سبز در جنوب کرمان، گام‌های بلندی تری برداشته شود.

مسلم مروجی فرد رییس سازمان صمت جنوب کرمان نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: اقدامات منابع طبیعی در جنوب کرمان برکسی پوشیده نیست و شاهد هستیم که در زمینه حفظ و توسعه جنگل کاری و افزایش فضای سبز اقدامات چشمگیری صورت پذیرفته است.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صمت جنوب کرمان و هئیت همراه از محدوده معدنی شرکت پارس معدن تیراژه و تاسیسات مربوط به کنسانتره آهن واقع در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت بازدید کرد.

برای ترویج فرهنگ درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نیز چندین اصله نهال در محوطه این شرکت صنایع معدنی غرس شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده