تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۲۰۲۳۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

میلگرد چین: راه اندازی راه آهن سریع السیر و تحریک بازار مسکن

می متالز - راه اندازی خط قطار در چین باعث رونق بخش مسکن و افزایش تقاضای میلگرد شده که در نتیجه آن قیمت این محصول در بازار فولاد چین افزایش پیدا کرده است.

به گزارش می متالز، قیمت داخلی میلگرد چین در روز دوشنبه ۸ مارس به دنبال افزایش قیمت های آتی و در میان انتظارات افزایش تقاضای میلگرد از بخش مسکن به دلیل راه اندازی خط قطار سریع السیر کشور افزایش یافت.


میلگرد داخلی چین

چین شرقی (شانگهای): ۴،۷۴۰-۴،۷۶۰ یوان (۷۲۸-۷۳۱ دلار) به ازای هر تن ، افزایش ۹۰-۱۰۰ یوان در هر تن

چین قصد دارد طول خط قطار پرسرعت خود را به حدود ۵۰،۰۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۲۵ برساند و ۹۸٪ شهرها را پوشش دهد. طول فعلی ۴۰،۰۰۰ کیلومتر است.
یک تحلیلگر صنعتی گفت: “راه آهن سریع السیر باعث کاهش زمان جابجایی بین شهرها و جذب افراد برای استقرار در شهرهای کوچک و متوسط ​​می شود، جایی که قیمت خانه بسیار کمتر از شهرهای بزرگ است.” این تحلیلگر انتظار دارد تقاضای مسکن افزایش داشته باشند که تقاضای میلگرد را افزایش می دهد. افزایش قیمت روز دوشنبه همچنین با سودهای آتی و تقاضای شدیدتر پشتیبانی شد. محدودیت های تولید در تانگشان از ۷ مارس و در هندان از ۸ مارس برای بهبود کیفیت هوا منجر به انتظارات عرضه محدود از دو شهر شده و باعث افزایش بیشتر قیمت میلگرد می شود.


زمزمه های بازار

یک تاجر در شانگهای گفت: “مشتریان من تقریباً پس از تعطیلات سال نو چینی (۱۱ تا ۱۷ فوریه) کار خود را از سر گرفته اند ، اما ممکن است تقاضای کاربر نهایی در این هفته به دلیل بارندگی در برخی از روزها زیاد نباشد، بنابراین قیمت میلگرد افزایش چشمگیر خود را حفظ نخواهد کرد.”


معاملات بیلت

بیلت در ساعت ۳ بعد از ظهر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان با قیمت ۴،۴۲۰ یوان در هر تن معامله شد که نسبت به جمعه گذشته ۲۰ یوان در هر تن افزایش داشت.


معاملات آتی چین

قرارداد معاملات آتی میلگرد ماه می در روز دوشنبه با ۴۵۷۵ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه گذشته ۵۶ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده