تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۶۶۳
کد خبر: ۲۰۲۳۷۵
سرویس خبر : انرژی

راه اندازی فولاد قائنات با کاتالیست‌های خوارزمی

‌می‌متالز - دو اتفاق مهم در شمال شرق کشور: نخست راه اندازی مجتمع فولاد قائنات با تلاش شبانه روزی متخصصان داخلی و بعد از مشکلات فراوانی که در سال‌های اخیر بر سر اجرای این پروژه استراتژیک فولادی در شمال شرق کشور وجود داشت، و دوم بهره گیری موفق از کاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم تولید شده توسط شرکت گسترش فناوری خوارزمی در این واحد صنعتی که جزء طرح‌های فولاد استانی ایمیدرو می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، کاتالیست‌های مورد استفاده در ریفرمر احیاء مستقیم که در واحد‌های تولید آهن اسفنجی برای تولید گاز سنتز جهت احیاء سنگ آهن استفاده می‌شود، در واحد فولاد قائنات با اعتماد مدیران محترم آن مجتمع صنعتی، توسط شرکت گسترش فناوری خوارزمی تولید و در آذرماه سال ۹۹ تحت نظارت کامل تیم فنی و مهندسی فرآیند این مجموعه با موفقیت بارگذاری گردید. اکنون علی رغم تمام مشکلات موجود ناشی از مسائل اقتصادی و شیوع ویروس کووید ۱۹ و بعد از بارگذاری این محصولات، اقدات لازم جهت راه اندازی واحد انجام گرفت.
خوارزمی در این مقطع حساس بارگذاری و راه اندازی اولیه واحد ریفرمینگ، با حضور فعال در کنار تیم مهندسی و بهره برداری پیمانکار EPC و مجتمع فلاد صنعت قائنات، کلیه دستورالعمل‌ها و مستندات مورد نیاز را در اختیار تیم بهره برداری قرارداد و بر فرآیند بارگذاری، نگهداری تا زمان راه اندازی و در نهایت راه اندازی واحد، نظارت کارشناسی کامل داشت. با راه اندازی این واحد فولادی، ظرفیت تولید فولاد کشور باز هم افزایش یافت و گامی دیگر در جهت تحقق هدف متعالی جهش تولید در سال ۱۳۹۹ در آخرین روز‌های سال، برداشته شد.
با در مدار قرار گرفتن فولاد قائنات، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید فولاد شمال شرق کشور به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی ایران، خوارزمی نیز به عنوان تولید کننده ایرانی کاتالیست‌های احیاء مستقیم، جایگاه خود را به عنوان یکی از اعضاء تاثیرگذار خانواده بزرگ فولاد کشور تثبیت نمود و موفقیتی دیگر را در کارنامه درخشان فعالیت‌های خود، درج نمود.

راه اندازی فولاد قائنات با کاتالیست‌های خوارزمی

راه اندازی فولاد قائنات با کاتالیست‌های خوارزمی

منبع: گسترش فناوری خوارزمی

عناوین برگزیده