تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۵۰۲
کد خبر: ۲۰۲۶۴۵

پیروزی شیائومی بر آمریکا دیگر شرکت‌های چینی را هم امیدوار کرده است

‌می‌متالز - پس از آنکه چند روز پیش دادگاه فدرال آمریکا تحریم شیائومی را که از زمان دولت ترامپ اعمال شده بود را به حالت تعلیق درآورد، دیگر شرکت‌های تحریم شده چینی هم به فکر شکست تحریم‌های ترامپی افتاده‌اند.

به گزارش می‌متالز، روز جمعه دادگاه فدرال آمریکا تحریم شرکت شیائومی را که در زمان دولت ترامپ اعمال شده بود به حالت تعلیق درآورد. حالا دیگر شرکت‌های چینی که همانند شیائومی در لیست تحریم سرمایه‌گذاری دولت ترامپ قرار دارند به فکر شکایت از دولت آمریکا و غلبه بر این تحریم‌ها افتاده‌اند.

وکلای آگاه نسبت به این موضوع گفته‌اند که برخی شرکت‌های تحریم شده چینی در حال مذاکره با شرکت‌های حقوقی آمریکایی که در دعوی قضایی شیائومی و پیروزی این شرکت علیه دولت آمریکا حضور داشته‌اند، افتاده‌اند.

شیائومی و این شرکت‌ها در زمان دولت ترامپ به بهانه ارتباط با ارتش خلق چین تحریم شده بودند و سرمایه‌گذاری در آن‌ها ممنوع شده بود.

تحریم شیائومی توسط ترامپ باعث شد تا در ماه ژانویه ۹.۵ درصد از ارزش سهام این شرکت بزرگ تولید گوشی از دست رفته و ۱۰ میلیارد دلار از ارزش بازار آن به باد برود.

بر اساس این تحریم، سرمایه‌گذاران می‌بایست تمام سرمایه‌گذاری خود در این شرکت چینی را هم واگذار می‌کردند.

وندی ویسونگ، مدیرعامل شرکت حقوقی استپتو اند جانسون، در هنگ کنگ می‌گوید: شرکت‌های چینی در حال مذاکره با وکلا برای به چالش کشیدن تحریم‌ها و زمینه‌های اعمال این تحریم‌ها هستند. البته هنوز نام شرکت‌های چینی که به دنبال شکایت از دولت آمریکا در این زمینه هستند، توسط منابع آگاه فاش نشده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده