تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۵۷۷
کد خبر: ۲۰۲۸۱۳
سرویس خبر : اجتماعی
انفجار معدن در پاکستان

کشته شدن ۷ معدنچی در پاکستان

‌می‌متالز - انفجار گاز منو اکسید کربن در یکی از تونل‌های این معدن، باعث ریزش کامل سقف معدن روی کارگران و مرگ هفت نفر از آن‌ها شد.

به گزارش می‌متالز، در حادثه انفجار در یک معدن در پاکستان، هفت معدنچی جان باختند.
سایت خبری "اکسپرس نیوز" اعلام کرد: انفجار شب گذشته در معدن زغال سنگ "طور غر" در بخش هرنائی واقع در شرق ایالت بلوچستان پاکستان هفت معدنچی جان خود را ازدست دادند.
به گفته منابع خبری در این حادثه انفجار گاز "منو اکسید کربن" در یکی از تونل‌های این معدن باعث ریزش کامل سقف معدن روی کارگران مشغول کار و زیر آوار ماندن هفت نفر از آن‌ها و مرگشان شد.
رسانه‌های محلی پاکستان گزارش دارند: عملیات آوار برداری توسط تیم‌های مربوطه تا صبح روز سه شنبه ادامه یافته و جسد هفت قربانی این حادثه از زیر آوار بیرون آورده شد.
گفتنی است این دومین حادثه ریزش سقف معدن در پاکستان طی یک هفته گذشته است؛ جمعه گذشته نیز بر اثر انفجار در یک معد زغال سنگ واقع در غرب شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان ۶ معدنچی پاکستانی جان باختند.

همچنین سوم اسفندماه نیز بر اثر ریزش معدن سنگ مرمر در شمال غرب پاکستان، هشت کارگر کشته و دست کم ۱۵ تن محبوس شدند.
به گفته مقامات محلی، زمان وقوع حادثه ۳۰ معدنچی در این معدن سنگ مرمر مشغول به کار بودند. در این حادثه همچنین شش کامیونی که در نزدیکی این معدن متوقف بودند، به شدت آسیب دیدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده