تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۰۲۸۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
حسین زاده تاکیدکرد:

لارستان در شبکه صنعت فولاد ایران قرار می‌گیرد

‌می‌متالز - نماینده مردم لارستان در مجلس بابیان اینکه تحول صنعتی در منطقه نیازمند احداث و توسعه کارخانه است، گفت: کارخانه کنسانتره سنگ آهن، مواد اولیه ذوب آهن و فولاد را تامین می‌کند.

به گزارش می‌متالز، حسین حسین زاده در مجلس بابیان اینکه برای ایجاد رونق و تحول صنعتی در منطقه نیازمند احداث کارخانه‌هایی هستیم که تولیدکننده مواد اولیه باشند، گفت: کارخانه کنسانتره سنگ آهن، مواد اولیه ذوب آهن و فولاد را تامین می‌کند و لارستان را در شبکه صنعت فولاد ایران قرار خواهد داد.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی درباره تحول صنعتی در منطقه جنوب فارس ادامه داد: وزیر صمت با احداث دو کارخانه بزرگ صنعتی و ایجاد پتروشیمی پایین دست در حوزه انتخابیه موافقت کرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد رونق و تحول صنعتی در منطقه نیازمند احداث کارخانه‌هایی هستیم که تولیدکننده مواد اولیه باشند ادامه داد: با ایجاد این کارخانه‌ها، صنایع پایین‌دستی را هم می‌توان به منطقه آورد و در نتیجه شاهد رشد صنعتی و ایجاد چند هزار شغل برای مردم باشیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت‌های معدنی که منطقه دارد و پیگیری‌ها و مذاکرات بسیاری که صورت گرفت، موافقت وزارت صمت برای ساخت دو کارخانه کنسانتره سنگ آهن و کربنات سدیم دریافت شد.

حسین زاده افزود:کارخانه کنسانتره سنگ آهن، مواد اولیه ذوب آهن و فولاد را تامین می‌کند و لارستان را در شبکه صنعت فولاد ایران قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه کربنات سدیم نیز موجب می‌شود مواد اولیه لازم برای ساخت شیشه و بلور در داخل کشور تامین شود. تولیدات کارخانه کربنات سدیم در صنایع پایین دستی مانند شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب و پتروشیمی‌ها استفاده می‌شود.

حسین زاده ادامه داد: ایجاد این صنایع به صورت مشارکتی با ایمیدرو یا کاملا خصوصی امکانپذیر است که از سرمایه‌گذارانی که مایل هستند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، کارگروه اقتصادی و تیم مشاورین صنعتی و بازرگانی دفتر نماینده آمادگی دارند در زمینه مشاوره با مردم همکاری نمایند.

نماینده مردم لارستان در مجلس تصریح کرد: معضل کمبود روغن در کشور به دلیل تولید نامتناسب و توزیع غیرمناسب است که در هر دو زمینه مسئولیت متوجه وزارت صمت است.

وی در پایان یادآورشد: به هرحال بنده از وزیر صمت خواستم که مشکل کمبود روغن در منطقه جنوب فارس حل شود که ایشان قول دادند دستورات لازم را صادر خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده