تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۲۰۲۸۴۸
سرویس خبر : انرژی

بیش از ۲ هزار میلیارد ریال پاداش برقی به صنایع اعطا شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران از پرداخت پاداش بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی در زمستان ۹۹ در قالب طرح تشویقی همکاری صنایع با بخش برق خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «محمدحسن متولی زاده» روز جمعه در گفت‌و‌گویی گفت: زمستان ۹۹ به دلیل ایجاد محدودیت در تامین سوخت نیروگاه ها، این بخش با محدودیت در تامین برق روبه رو شد.

وی ادامه داد: گرچه از نظر ظرفیت و حجم تولید مشکلی ایجاد نشده بود، اما محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها به دلیل آنکه ضروری بود سوخت بخش خانگی و تجاری تامین شود اجتناب ناپذیر شد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: همان ایام ۸۰ درصد گاز تامین شده در کشور به مصرف بخش خانگی و تجاری رسیده بود و در عمل تامین سوخت برای نیروگاه‌ها را با مشکل جدی روبرو کرد و ناگزیر ۲ روز قطع برق اعمال شد.

متولی زاده گفت: پس از اعمال خاموشی تلاش شد همکاری صنایع بیشتر جلب شود تا دیگر نیازی به اعمال خاموشی نباشد که همکاری خوبی صورت گرفت.

وی به پشت سرگذاشته شدن تابستان ۹۹ بدون اعمال خاموشی اشاره کرد و آن را ناشی از همکاری خوب مردم توصیف کرد.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: تابستان ۹۹ نیز بخش صنعت، کشاورزی همکاری خوبی با صنعت برق داشتند به گونه‌ای که ۱۹۰ هزار مشترک بزرگ در این همکاری شرکت داشتند.

متولی زاده افزود: توانیر نیز برای این همکاری پاداش در نظر گرفت و بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان تحت عنوان پاداش همکاری پرداخت شد.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاری صنایع بزرگ با صنعت برق باید همواره تداوم داشته باشد تا بتوان برق مطمئن و پایدار برای همه تامین کرد.

پرداخت پاداش همکاری یکی از برنامه‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر با هدف جلب مشارکت هرچه بیشتر بخش‌های کشاورزی و صنعت با صنعت برق است که درسایه این همکاری، ضمن اعمال مدیریت در مصرف، صنعت برق را از سرمایه‌گذاری‌های سنگین برای احداث نیروگاه معاف می‌کند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده