تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۵۱۲
کد خبر: ۲۰۳۰۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سیرجان‌گردیِ مجازی

کار مشترک شرکت گل‌گهر و مرکز سیرجان‌شناسی

‌می‌متالز - در نوروز ۱۴۰۰ همراه شوید با سیرجان‌گردیِ مجازی و دیداری داشته باشید با آثار تاریخی و یادگار‌های فرهنگی شهرستان سیرجان.

به گزارش می‌متالز، این مجموعه به‌همت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و با همکاریِ مرکز سیرجان‌شناسی تولید شده و بخشی از "طرح زنجیره‌ی هوشمند گردشگری" است که با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری سیرجان در بخش‌های صنایع‌دستی، آثار تاریخی، خانه‌های بوم‌گردی و ... در حال انجام است و هم‌اکنون در سامانه‌های جامع گردشگریِ کشور در حال پخش هستند..
امشب و در اولین بخش از سیرجان‌گردیِ مجازی با ما همراه شوید تا به‌دیدارِ باغی برویم که شهرتی جهانی دارد. شاید آن روز که پیرمردِ کرولال، خسته از جور زمانه و در دلِ یک آبادیِ دورافتاده، باغی با درختان خشک و میوه‌های سنگی خلق می‌کرد، در ذهنش نمی‌گنجید که اندکی بعد آوازه‌ی این باغ شش ضلعیِ نامنظم آن هم در وسط یک بیابان خشک، از مرز‌های ایران نیز فراتر رود..
باغِ بی‌برگیِ #درویش‌خان آن‌قدر شگفت‌انگیز بود که پای بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی را به سیرجان باز کند. #باغ_سنگی هنوز هست، اما آوای گنگِ درویش‌خان سال‌هاست که خاموش شده و رازی که با بیابان و سنگ‌های مشبک و درختان مرده داشت، سر به مهر مانده. آری؛ حکایتِ #درویش‌خان، حکایتی غریب است از مردی که سال‌ها قبل ناامید از جورِ زمانه، به فکر بنا کردنِ باغی افتاد که هیچ‌کس توانِ خشک کردنش را نداشته باشد.

منبع: می‌متالز

عناوین برگزیده