تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۰۳۱۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد:

شناسایی ۱۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی در سراسر کشور

‌می‌متالز - مدیر اکتشاف ایمیدرو از شناسایی ۱۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی به مساحت ۱۱۰ هزار و ۸۰ کیلومتر مربع در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: تا نیمه نخست اسفند ۹۹، فعالیت فاز شناسایی و پی جویی حدود ۴۷۸ هزار و ۳۴۳ کیلومتر مربع پهنه خاتمه یافته و آزاد شده است. وی ادامه داد: از این میان، ۶۶ هزار کیلومتر مربع پهنه به بخش خصوصی واگذار شده و ۱۲۳ هزار و ۸۲۷ کیلومتر مربع پهنه هم در حال کار است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به اینکه براساس قوانین پروانه اکتشاف باید توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت هر استان برای ایمیدرو صادر شود، تصریح کرد: تاکنون، برای ۴۹۲ محدوده به مساحت ۳۲ هزار و ۱۲۰ کیلومتر مربع درخواست پروانه اکتشاف شده و مابقی محدوده‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های مربوطه واگذار شده است.

وی افزود: ۶۳ پروانه اکتشاف در مواد معدنی مختلف نظیر سرب و روی، طلا، مس، آهن، زغال سنگ، شورابه و ... به نام ایمیدرو و شرکت‌های تابعه صادر شده است که کار عملیات اکتشاف در محدوده‌های دارای پروانه در حال پیگیری است. ۳۰ محدوده نیز در مرحله صدور پروانه قرار دارد و برای ۴ محدوده، گواهی کشف صادر شده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده