تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۰۳۳۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

پاتک سیاست به "بورس"

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل گشایش انتظاری که در کلیت بازار به دلیل مسائل سیاسی وجود دارد ریزش در بازار رخ داده است.

به گزارش می‌متالز، امیرعلی امیر باقری درباره وضعیت بازار در روز جاری اظهار کرد: به دلیل گشایش انتظاری که در کلیت بازار به دلیل مسائل سیاسی وجود دارد ریزش در بازار رخ داده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر تحویل دولت بدون تحریم به رئیس جمهور آینده و اتفاقاتی که در وین رخ داد موجب شفافیت چشم انداز سیاسی شده و این موضوع فشار را از روی بازار ارز و تورم انتظاری کم و مقداری به بورس فشار وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در بازار با دو موضوع جذابیت قیمتی و روند‌ها روبه رو هستیم گفت: ممکن است قیمت سهام در برخی نماد‌ها به روند‌ها و اعداد معقولی رسیده باشد اما؛ از آن جایی که روند و جریان ورود نقدینگی در کلیت بازار دیده نمی‌شود و طرف تقاضا اُفت کرده است.

امیرباقری بیان کرد: در حال حاضر جریان نقدینگی خرد تا روند در بازار شکل نگیرد مبادرت به ورود نمی‌کند و روند‌ها عمدتا پشتوانه تورم زمینه و انتظاری دارند بنابراین با روشن شدن اتمسفر سیاسی و کاسته شدن از دیدگاه‌های تورمی طبیعی است که کمی فشار بر روی اتمسفر بازار وارد شود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر به روند‌ها نگاه کنیم عمدتا فاند سیاسی دارد که نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم، اما از نظر دلایل تکنیکی با توجه به روند صعودی شارپی که بازار داشته با اصلاح زمانی و قیمتی روبه رو هستیم و در حالی که اُفت‌های قیمتی در حال تکمیل شدن بود که با خلق قوانین خلق الساعه همچون تغییر دامنه نوسان تبدیل به فرسایش زمانی شد و وارد فاز اصلاح زمانی و قیمت شد.

وی تصریح کرد: یک ابهام بزرگ پیش روی بازار انتخابات است و با توجه به اینکه سرمایه ریسک گریز است صبر خواهد کرد تا ابهامات از بین برود تا مجددا ورود کند بنابراین نباید در کوتاه مدت و یا میان مدت به دنبال روند‌های قوی در بازار باشیم، اما احتمال اینکه صنایع راه خود را از یکدیگر جدا کنند کم نیست.

امیرباقری تاکید کرد: سرمایه گذاران نباید کلیت بازار را مدنظر قرار دهند بلکه باید صنایع را مدنظر قرار دهند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده