تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۰۳۳۶
سرویس خبر : زمین شناسی

نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در هفتمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران

می‌متالز - کارشناسان این سازمان ضمن حضور در نمایشگاه سنگ‌ها و کانی‌ها، صنایع و تجهیزات وابسته که همزمان با همایش و نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران(ماینکس 2018) با شعار "سربلندی ایران را از اعماق زمین می‌سازیم" در محل مصلی امام خمینی تهران آغاز به کار کرده، به نمایش دستاوردهای علمی و فنی خود در بخش مطالعات اکتشافی و زمین‌شناسی پرداختند.
نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در هفتمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران

به گزارش می‌متالز، در همایش و نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران(ماینکس 2018) که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های معدنی خاورمیانه محسوب می‌شود، بیش از 200 شرکت و بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی نوین‌ترین تولیدات، صنایع، تجهیزات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

این رویداد بزرگ ملی و منطقه‌ای معدن با هدف «مبارزه با تحریم و حمایت از تولید داخل» و با مشارکت و همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، انجمن مهندسی مواد و متالورژی ایران، انجمن ملی ریخته‌گری ایران، دانشگاه تهران، موسسات اعتباری و سرمایه‌گذاری برپا شد.

همچنین معرفی پتانسیل‌های صنعت معدنی مناطق مختلف ایران، ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏ های معدنی کشور، جهت‌دهی سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن، انتقال دانش و تکنولوژی نوین و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت‌ها، از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه و کنفرانس است.

شایان ذکر است، همزمان با برگزاری ماینکس ۲۰۱۸، هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالوژی و مواد با ارائه بیش از ۷۰۰ مقاله در حوزه مواد و متالوژی، متالوژی استخراجی و صنعتی، مواد پیشرفته، مواد مهندسی نسوزها، سرامیکی، ‌ دیرگدازها و انجماد فلزات، به همت انجمن مهندسی متالوژی و مواد ایران و انجمن علمی ریخته‌گری ایران برگزار شد و اولیـن نمـایشگاه سنـگ‌ها و کانـی‌ها، صنایع و تجهـیزات وابسته با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و با حضور متخصصان این بخش نیز برپا شده است.

در حاشیه این نمایشگاه، ۲۰ کارگاه آموزشی در حوزه‌های اکتشاف، استخراج و فناوری‌های نوین، با همکاری دانشگاه‌های معدنی، سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران بیش از 55 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی و بیش از 66 نوع ماده معدنی دارد لذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.

عناوین برگزیده