تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۲۰۳۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پتروشیمی اروند میهمان جدید بازار سرمایه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مدبران اقتصاد در خصوص وضعیت عرضه‌های شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: سناریو‌های شرکت هلدینگ خلیج فارس در خصوص عرضه شرکت‌های زیر مجموعه در بازار سرمایه از حدود سه سال پیش آغازشد که تا کنون نیز همه این سناریو‌ها اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، جواد عشقی نژاد مدیرعامل شرکت مدبران اقتصاد در خصوص وضعیت عرضه‌های شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: سناریو‌های شرکت هلدینگ خلیج فارس در خصوص عرضه شرکت‌های زیر مجموعه در بازار سرمایه از حدود سه سال پیش آغازشد که تا کنون نیز همه این سناریو‌ها اجرایی شده است.

این مقام مسوول با اشاره به شرکت‌های عرضه شده در بازار سرمایه بیان داشت: شرکت‌های پتروشیمی پارس، نوری، تندگویان، بوعلی و پتروشیمی ارومیه تا کنون به بازار سرمایه راه یافته اند. آن شرکت‌هایی که عرضه آن‌ها مربوط به سال‌های گذشته هم بود پذیرش و درج نماد شده اند و بنا به شرایط بازار عرضه ان‌ها به سال ۱۴۰۰ منتقل شد، شرکت ارزشمند پتروشیمی اروند که کار‌های آن انجام شده، آماده پذیرش در بازار است و به محض مساعد بودن شرایط بازار سهام این شرکت عرضه خواهد شد.

عشقی نژاد به مراحل آماده سازی شرکت پتروشیمی بندر امام نیز اشاره کرد و گفت: پتروشیمی بندر امام نیز در حال آماده سازی ساختار سرمایه گذاری و اصلاح ساختار مالی و به طور کلی اصلاح ساختار جامع شرکت برای پذیرش در بازار سرمایه است که در صورت امکان در سال پیش رو شرایط پذیرش را دارد، اما نزدیکترین عرضه با توجه به درج نماد، شرکت پتروشیمی اروند است.

این فعال بازار سرمایه در پایان به ارزندگی سهام گروه پتروشیمی و زیر مجموعه‌های هلدینگ فارس نیز اشاره کرد و گفت: شرکت هلدینگ خلیج فارس ارزش بازار مناسبی دارد و به همراه سایر شرکت‌های بورسی خود حدود ۱۲ درصد از بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است؛ از همین رو سهامدارانی که به گزارش‌های هلدینگ و زیرمجموعه‌های آن توجه دارند متوجه ارزندگی و ارزشمندی سهام این مجموعه هستند. در شرایط فعلی کلیت بازار از یکسری مباحث غیرفاندامنتالی و غیر سیستماتیک تاثیر پذیر است، اما به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که شاهد یک بازار خوب باشیم که به تبع آن این گروه نیز مورد استقبال بیشتری از سوی سهامداران قرار گیرد.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده