تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۵۳۱
کد خبر: ۲۰۳۴۳۱

توقف پرواز به ترکیه در انتظار ابلاغ ستاد مقابله با کرونا

‌می‌متالز - سعید نمکی، وزیر بهداشت خواستار توقف پرواز‌های میان ایران و ترکیه تا ۴۸ ساعت آینده شده؛ اما انجمن شرکت‌های هواپیمایی، توقف این پرواز‌ها را منوط به ابلاغ ستاد مقابله ایران و ترکیهبا کرونا می‌داند.

به گزارش می‌متالز، «پرواز‌های ترکیه طبق برنامه در حال انجام است و برنامه‌ای برای قطع پرواز‌ها بین ایران و ترکیه تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد.» این را مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته است.

از زمان شیوع ویروس کرونا بار‌ها پرواز به کشور‌های مختلف به تعویق افتاده است؛ یازدهم شهریور ماه بود که رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه از سرگیری پرواز‌ها به ترکیه خبر داد. از آن زمان هر بار خبر‌هایی درباره مقررات و شرایط ورود مسافران، توریست‌ها و دوتابعیتی‌ها به دو کشور ایران و ترکیه اعلام می‌شده است. حالا با شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا بار دیگر از قطع پرواز‌ها میان دو کشور صحبت می‌شود.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی سفر به ترکیه ادامه دارد و فعلاً برنامه‌ای برای قطع پرواز‌ها به ترکیه به دلیل افزایش کرونا اعلام نشده است. اما قرار است در جلسه آتی ستاد مقابله با کرونا موضوع قطع پرواز‌ها بررسی شود، در صورتی که ستاد برنامه قطع پرواز‌ها را ابلاغ کند پرواز شرکت‌های هواپیمایی در مسیر ترکیه لغو خواهد شد.

از طرفی ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی هم گفته است: سازمان هواپیمایی تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و ودیگر متولیان حوزه بهداشت است، در صورتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا درخواستی مبنی بر توقف یا ممنوعیت پرواز‌های خارجی یا داخلی شود، به سرعت آن را اعمال خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیراً درخواستی را خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا مبنی بر تصویب توقف پرواز‌های ترکیه در این قرارگاه و ابلاغ آن به وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده است.

در این نامه، وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی از قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا درخواست کرده تا تمام تردد‌های هوایی و زمینی به ترکیه به مدت یک هفته متوقف شود.

سعید نمکی درباره امکان بازگشت اتباع دو کشور که در ایران یا ترکیه هستند به کشور متبوعشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ تست پی سی آر گفته بود. در صورت تصویب این درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه پرواز‌های رفت و برگشت به شهر‌های آنکارا و استانبول با ایرلاین‌های داخلی و خارجی متوقف خواهد شد.

در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ پرواز بین ایران و دو شهر ترکیه از فرودگاه امام خمینی و ۳ فرودگاه دیگر کشور برقرار است.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده