تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۰۳۵۲۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تکرار کاهش فروش خودرو در ژاپن

‌می‌متالز - انجمن فروشندگان خودروی ژاپن اعلام کرد: فروش خودرو‌های نو در ژاپن در سال مالی گذشته که ماه مارس به پایان رسید، کاهش داشته است. به گزارش تلویزیون ژاپن، بنا به اعلام این انجمن، در سال میلادی گذشته حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودروی نو به فروش رفته است که این تعداد ۶/ ۷ درصد نسبت به سال پیش از آن کمتر بود.

به گزارش می‌متالز، این دومین سال متوالی است که میزان فروش خودرو در ژاپن کاهش دارد. در طول این سال دو بار به علت همه‌گیری ویروس کرونا، در ژاپن وضعیت اضطراری اعلام شد که کاهش شدید مراجعه خریداران خودرو را به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، در دسته خودرو‌های با اندازه معمولی، کامیون‌ها و اتوبوس ها، میزان فروش با افت ۹/ ۸ درصدی به ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار دستگاه رسید. فروش خودرو‌های کوچک نیز ۳/ ۵ درصد کاهش داشت و به یک میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه رسید. فروش اتوبوس نیز به تنهایی ۴/ ۴۰ درصد افت داشت، زیرا تقاضا برای جایگزینی این نوع خودرو در صنعت گردشگری کاهش را به خود دید. انجمن فروشندگان خودروی ژاپن می‌گوید: با توجه به امکان تاثیرگذاری کمبود عرضه نیمه‌هادی‌ها بر تولید خودرو، چشم‌انداز بازار فروش خودرو‌های نو در سال مالی جاری همچنان مبهم است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده