تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۰۳۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

دامی برای سهامدار یا دارویی برای بازار؛ مساله این است

‌می‌متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دست پنهان و ترسناک در بورس و قفسه‌های گند گرفته این فروشگاه بورسی و...

به گزارش می‌متالز به نقل از بورس نیوز، بورس تهران امروز هم جامه سرخ به تن کرد و معشوق نیامد! تداوم منفی‌های این بازار شائبه ریزش دستوری بورس را تقویت کرده و آن دست پنهانی را که خیلی‌ها از آن سخن می‌گویند، برای سهامدار ترسناک‌تر می‌کند. اهالی ملاصدرا، اما انگار به در و دیوار می‌زنند تا کاری کنند و برای اینکه کاری کرده باشند هم، هر نسخه‌ای که توسط هرکسی تجویز شود، به حلق این بازار می‌ریزند! داروی این بار، حذف دامنه نوسان است! آمپول بزرگی که هنوز به کالبد بی جان این بازار تزریق نشده، اشک سهامداران خرد را درآورده! در این میان بعضی مدیران حقوقی هم سخنرانی می‌کنند و از مزایای حذف دامنه نوسان و مقایسه بورس ما با بورس‌های جهانی می‌گویند. فقط‌ای کاش دام جدیدی برای سهامداران خردی که سال قبل وارد این بازار شدند و تا کنون جز زیان، چیزی نچشیده اند، پهن نشده باشد.


پرداخت بدهی مربی از جیب عالیجناب بورس

تیم فوتبال سرخپوش پایتخت انگار پارسال، برای پرداخت دستمزد نجومی مربی خارجی اش دست به دامان عالیجناب بورس شده و مبلغی قرص کرده؛ حالا عالیجناب حکم توقیف ۳ دانگ از ساختمان باشگاه این تیم را گرفته و حالا کل کل بین وکلای عالیجناب و تیم سرخپوش درگرفته و فوتبالی‌های عزیز هم پیغام داده اند به ما چه، به جای گرفتن حکم توقیف ساختمان این تیم، بروید یقه فدراسیون را بگیرید! نتیجه هم هنوز قطعی نشده. ما هم البته یک پیشنهاد داریم؛ ساختمان شان را نگیرید؛ به جایش یکی از مدیران عالیجناب را بفرستید مدیر مسوول تیم سرخپوش شود، به هر حال تحمیل مدیران بورسی به فوتبال در کشور ما، آخرین مد روز محسوب می‌شود.


قفسه‌های گند گرفته این فروشگاه بورسی

شما یادتان نیست؛ اما در روزگاران قدیم یک فروشگاه زنجیره‌ای در فرابورس بود که ناگهان نمادش متوقف شد و دیگر بازگشایی نشد که نشد! اما دوستان در فرابورس به رسم احترام یک تابلوی نارنجی به نام این بزرگوار کرده اند که اگر لازم شد پز بورسی بودنش را جایی بدهند، بتوانند. اوضاع صورت‌های مالی این فروشگاه آنقدر خراب بوده که هر چه ابهام بوده پیشش لُنگ انداخته. هر از چند گاهی، مالیچی‌های این فروشگاه مرحمت کرده و یک گوشه را شفاف می‌کنند. مثلا اعلام کرده اند یک امید خان در شرکت شان حسابدار بوده و ۸۶ میلیارد ریال ناقابل از حساب شرکت برده و شکایت این دوستان هم فعلا به جایی نرسیده! منتظر شفاف سازی‌های عجیب‌تر این فروشگاه باشید!


آخرین ورژن خودنمایی

و آخرین ورژن خودنمایی در قرن جدید هم مراسم "منت گذاری" آقا‌ها و آقازاده هاست! آقایان نوبتی جلوی دوربین قرار می‌گیرند و اعلام می‌کنند اگر ما نبودیم... ما که شک نداریم اگر خیلی از این آقا‌ها و آقازاده‌ها نبودند، امروز حال و روزمان دگرگون بود! خودشان، اما گویا خریدشان را از رهگذران می‌کنند. مثلا بزرگواری فرموده من نبودم "قحطی" ایران را می‌گرفت و بعد هم به موجودی حساب ۶۳۸ هزار تومنی دخترشان استناد کرده اند و دخترک هم گریه کرده که چرا آبروی مرا بردی و به همه گفتی چقدر ما بی پولیم؛ بعد از پشت پرده، دوستان شان نعره زده اند که‌ای بابا، ما فقط در یک فقره پروژه پردیسان قم، ۵۰۰ میلیارد تومان به کارت پسرت زدیم! چه می‌گویی... خلاصه که قدر دلسوزان را بدانید.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده