تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۰۳۵۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه گذاری دولت روسیه در طلا برای حذف دلار از دارایی‌های خود

‌می‌متالز - در حالی که مسکو سیاست دلارزدایی را دنبال می‌کند، صندوق ثروت ملی این کشور برای سرمایه گذاری در طلا چراغ سبز گرفت.

به گزارش می‌متالز، وزارت دارایی روسیه به صندوق ثروت ملی (NWF) اجازه داده است تا با سرمایه گذاری بخشی از وجوه خود در فلزات گرانبها، از جمله طلا، دارایی‌های خود را متنوع کند.

این وزارتخانه اعلام کرد که سهم طلا از ذخایر ارزی روسیه به عنوان یکی از مهمترین عوامل محافظ در برابر نوسانات بازار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در بیانیه وزارت دارایی روسیه که در آینده نزدیک منتشر خواهد شد، آمده است که این اقدام با هدف تنوع بخشی به دارایی‌های صندوق ثروت ملی، اطمینان از امنیت سرمایه گذاری ها، و همچنین افزایش سودآوری صورت گرفته است.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی این کشور پیش از این از طرح تغییر دارایی‌های صندوق ثروت ملی (NWF) به یک شکل سودآورتر حمایت کرده بود و تأکید کرد که فلزات گرانبها برای سرمایه گذاری بسیار پایدارتر از دارایی‌های بازار مالی در بلند مدت هستند.

در ماه فوریه، وزارت دارایی روسیه سهم دلار آمریکا و یورو از دارایی‌های ارزی صندوق ثروت ملی خود را از ۴۵ به ۳۵ درصد کاهش داد و در عوض، به ین ژاپن روی آورد و همچنین سهم دارایی‌های موجود به یوان چین را ۱۵ درصد افزایش داد. سرمایه گذاران دولتی سهم ۱۰ درصدی پوند انگلیس را حفظ کردند.

صندوق ثروت ملی (NWF) که بخشی از دارایی‌های بودجه فدرال روسیه است، برای حمایت از سیستم بازنشستگی ملی ایجاد شد. از بودجه آن می‌توان برای جبران کسری بودجه در مواقع بحرانی استفاده کرد.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده