تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۰۳۵۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

گزارش ورد استیل از تولید جهانی فولاد

‌می‌متالز - تولید فولاد جهانی در طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کاملا متفاوت بوده است. در حالیکه بیشتر کشور‌های تولید کننده فولاد کاهش تولید داشتند، اما چین بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش تولید داشته است

به گزارش می‌متالز، چین همواره شگفتی‌هایی در بازار صنعتی همراه است. چین – بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان – در فوریه ۲۰۲۱ حدود ۸۳ میلیون تن تولید داشت که نسبت به فوریه سال ۲۰۲۰، ۱۰٫۹ درصد افزایش داشت. کل تولید فولاد خام در کره جنوبی با رشد ۱٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود ۵٫۵ میلیون تن در فوریه بود. این رشد هم در کنار رشد تولید فولاد چین قابل ارزیابی است.

ارتباط استراتژیک صنعت فولاد ژاپن و هند

میزان تولید در هند ۹٫۱ میلیون تن بود که ۳٫۱ درصد کاهش داشت، در حالی که تولید ژاپن با ۵٫۶ درصد کاهش به ۷٫۵ میلیون تن رسید. فولاد هند و فولاد ژاپن با یکدیگر همگرایی معنی داری دارند. به این دلیل که در سال ۲۰۲۰ توافقنامه‌های تجاری قابل توجهی در بخش فولاد چین و ژاپن به امضا رسیده است که این موضوع همگرایی بازار‌ها و صنایع فولادی را در پی داشته است.

 

آخرین گزارش تولید فولاد اتحادیه اروپا

تولید فولاد خام برای فوریه ۲۰۲۱ در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا بالغ بر ۱۱٫۹ میلیون تن بود که نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۷٫۱ درصد کاهش داشت تولید در آلمان پس از چهار ماه بهبودی ۱۰٫۴٪ سالانه به حدود ۳٫۱ میلیون تن کاهش یافت. آلمان یکی از کشور‌هایی بود که روند تعطیلی کارخانه‌ها را جدی‌تر از سایر کشور‌ها به جریان انداخت.

آمریکا؛ ثبت بیشترین کاهش تولید جهانی فولاد

ایالات متحده همچنان بیشترین کاهش تولید فولاد خام را در میان ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد گزارش کرد، در حالی که کل ماه فوریه با ۱۰٫۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته در ۶٫۳ میلیون تن بود.

سهم کشور‌های حوزه CIS در آمار فولاد جهانی

در کشور‌های مشترک المنافع (CIS)، کل تولید فولاد خام در فوریه ۲۰۲۱ به ۸ میلیون تن کاهش یافت که نسبت به سال گذشته ۱٫۵ درصد کاهش داشت. در همین حال، روسیه ۵٫۷ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱٫۳ درصد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل سقوط کرد.

رشد تولید فولاد ایران بر اساس گزارشات

تولید فولاد خام ترکیه برای ماه فوریه ۳ میلیون تن بود که سالانه ۳٫۴ درصد افزایش داشت. برزیل ۲٫۸ میلیون تن در فوریه ۲۰۲۱ تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۳٫۸ درصد رشد داشت، در حالی که برآورد می‌شد ایران ۲٫۳ میلیون تن در مدت مشابه تولید کرده باشد که ۱۱٫۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است – بیشترین میزان افزایش در بین ۱۰ تولید کننده فولاد برتر به ایران اختصاص داده شده است.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده