تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۴۷۴
کد خبر: ۲۰۳۶۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۱۱ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدنی استان در سال ۹۹ در هرمزگان

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از صدور ۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در سال ۹۹ در استان خبر داد و گفت: در زمینه صدور گواهی کشف در سال ۹۹ حدود ۶ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم سعدینی با اشاره به روند فعالیت‌های معدنی و رشد شاخص‌های بخش معدن در استان هرمزگان نسبت به سنوات قبل و ارتقا جایگاه معدن این استان در کشور در سال‌های اخیر گفت: بررسی‌ها نشان دهنده ظرفیت توسعه معدن و صنایع معدنی استان می‌باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان افزود: در سال ۹۹ تعداد ۴۸ فقره پروانه اکتشاف، ۱۶ فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی ۴۶ میلیون تُن و تعداد ۱۳۴ فقره مجوز برداشت صادر شده است که در زمینه گواهی کشف ۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

سعدینی در ادامه بیان داشت: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال گذشته نیز ۲۰ فقره با ظرفیت استخراج سالیانه سه میلیون و ۵۲۹ هزار تن و اشتغال اسمی بالغ بر ۳۰۵ نفر با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل می‌باشد.

طبق توضیحات معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، در سال گذشته تعداد ۳۱ معدن راکد با سرمایه گذاری یک هزارو ۷۹۲ میلیارد ریال به چرخه فعالیت برگشتند که این امر موجب ایجاد اشتغال برای ۴۲۹ نفر شده است.

سعدینی در پایان اظهار داشت: ضمن ارائه مهلت جهت انجام تعهدات توسط بهره برداران تعداد ۲۹ بهره بردار از سوی شورالی عالی معادن و شورای معادن استان سلب صلاحیت گردید که این معادن مجددا از طریق برگزاری مزایده به متقاضیان واگذار می‌گردد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده