تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۲۰۳۶۹۴
سرویس خبر : اجتماعی

سپاهان قطب شمشیربازی کشور

‌می‌متالز - سرمربی تیم شمشیربازی فولاد مبارکه سپاهان گفت: باشگاه سپاهان در شمشیربازی بانوان همیشه مقام اول یا دوم کشور را کسب می‌کند، با ورود باشگاه سپاهان به شمشیربازی آقایان یک تیم کاملا بومی در اصفهان تشکیل شد و با حمایت‌های که باشگاه از این تیم کرد، موفق یه کسب عنوان قهرمانی کشور شدیم.

به گزارش می‌متالز، فرهاد رضایی سرمربی تیم شمشیربازی فولاد مبارکه سپاهان، در گفتگو با روابط عمومی این باشگاه گفت: از سال ۱۳۶۸ شمشیربازی را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم و در حال حاضر سرمربی تیم شمشیربازی فولاد مبارکه سپاهان و مسئول هیئت شمشیربازی استان اصفهان هستم.

وی درخصوص افتخارات دوران حرفه‌ای خود گفت: ۱۲ سال کاپیتان تیم ملی بودم و موفق به کسب مدال نقره و برنز بزرگسالان آسیا، طلا و نقره غرب آسیا و سوم جام جهانی شدم و در سال‌های اخیر ۷ مدال پیشکسوتان آسیا را بدست آوردم.

سرمربی تیم شمشیربازی فولاد مبارکه سپاهان گفت: شمشیربازی در اصفهان قدمت ۵۷ ساله دارد، در سال ۱۳۴۳ هیئت شمشیربازی استان اصفهان تشکیل شد و اصفهان در طول این سال‌ها همیشه در بخش‌های مختلف از جمله داوری، مربیگری، کسب مقام و استعدادیابی در جمع سه استان برتر کشور قرار داشته است.

رضایی با اشاره به حمایت‌های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از رشته شمشیربازی گفت: باشگاه سپاهان در شمشیربازی بانوان همیشه مقام اول یا دوم کشور را کسب می‌کرد، اما در شمشیربازی آقایان ملی پوشان اصفهان عضو تیم شهر‌های دیگر بودند و خارج از استان بازی می‌کردند، با ورود باشگاه سپاهان به شمشیربازی آقایان یک تیم کاملا بومی در اصفهان تشکیل شد و با حمایت‌های که باشگاه از این تیم داشت، موفق به کسب عنوان قهرمانی کشور شدیم.

رضایی در خصوص پرورش استعداد‌های شمشیربازی در سپاهان گفت: سنی که برای استعدادیابی شمشیربازی مشخص کرده ایم ۹ تا ۱۴ سال است، استعدادیابی، اولویت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان است تا با یاری خدا بتوانیم قهرمانان خوبی را برای آینده شمشیربازی کشور تربیت کنیم.

سرمربی تیم شمشیربازی فولاد مبارکه سپاهان در خصوص زیرساخت‌های این رشته ورزشی در استان اصفهان گفت: بهترین آکادمی شمشیربازی غرب آسیا در اصفهان است، بعد از اینکه ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری اردو‌های تیم ملی را داد، ۵ اردوی تیم ملی در این آکادمی برگزار شد؛ در آبان ماه امسال میزبان مسابقات جهانی اسلحه سابر هستیم، این مسابقات رنگینگ جهانی دارد و قهرمانان صاحب نام کشور‌ها در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده