تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۲۰۳۶۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان:

صدور یک هزار و ۶۳۸ فقره پروانه تولیدی در استان/ رشد ۷۴ درصدی صدور پروانه کسب صنفی

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از افزایش صدور پروانه کسب صنفی در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته، تعداد یک هزار و ۶۳۸ فقره پروانه تولیدی در استان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد عباسی گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه ایرانیان اصناف در سال ۹۹ تعداد ۱۲ هزار و ۴۶۰ فقره پروانه کسب صنفی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ در حدود ۷۴ درصد افزایش دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان افزود: از تعداد پروانه‌های صادره در سال گذشته، یک هزار و ۶۳۸ فقره پروانه تولیدی، ۷ هزارو و ۴۲۲ فقره توزیعی، یک هزار و ۵۵۶ فقره پروانه خدماتی و یک هزار و ۸۴۴ پروانه خدمات فنی بوده است که بیشترین آن مربوط به پروانه‌های توزیعی است.

عباسی با بیان اینکه صدور این تعداد پروانه کسب جدید، زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۲۶۲ نفر را به شکل مستقیم فراهم کرده است، گفت: بیشترین آمار پروانه‌های کسب صادره در سال گذشته را به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بندرعباس –بندرلنگه و میناب عنوان کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تعداد پروانه کسب‌های تمدیدی سال گذشته را سه هزار و ۳۲ فقره اعلام کرد و افزود: درمقایسه با مدت مشابه حدود ۵۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

عباسی در پایان تعداد پروانه کسب‌های صادره ایثارگری را درمدت یکساله گذشته را ۱۲۵ فقره اعلام کرد و افزود: اصناف و بازاریان در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و نقشی اثرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق کسب و کار، اشتغال و برآورده ساختن نیاز‌ها و انتظارات مردم و مصرف کنندگان را بر عهده دارند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده