تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۵۱۲
کد خبر: ۲۰۳۷۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رحیمی تشریح کرد:

اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سال ۱۴۰۰؛ از ساماندهی بازار فولاد تا مانع زدایی در مسیر تولید

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ساماندهی فولاد، مانع زدایی تولید، احصاء راهکار‌های تامین خودروی موردنیاز مردم را از جمله اولویت‌های کمیسیون متبوعش برشمرد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی درباره اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن در سال ۱۴۰۰، گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سال جاری برنامه ریزی برای تحقق شعار سال یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است بنابراین در راستای حذف موانع پیش روی تولید جلساتی با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی برگزار می‌شود تا راهکار‌های مانع زدایی مشخص و اجرایی شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اولویت‌های کمیسیون متبوعش را رسیدگی به وضعیت بازار فولاد دانست و ادامه داد: فولاد یکی از صنایع پیشران بوده و مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌ها است بنابراین ساماندهی این حوزه منجر به کاهش قیمت تمام شده تولید و تعدیل و کاهش قیمت بسیار از کالا‌ها از جمله خودرو و لوازم خانگی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار یکی از دستورکار‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس است، تصریح کرد: با تصویب و اجرای این طرح بازار فولاد ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به بازدید‌های میدانی کمیسیون صنایع و معادن از واحد‌های تولیدی، افزود: در این نظارت‌های میدانی مشکلات کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی احصاء می‌شود و زمینه رفع مسائل پیش روی آن‌ها مانند تامین مواد اولیه، دریافت تسهیلات و... از طریق رایزنی با وزرای مربوطه فراهم خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از آنجا که خودرو اکنون به یکی از نیاز‌های اساسی خانوار تبدیل شده، یکی دیگر از دستورکار‌های اصلی کمیسیون صنایع و معادن در سال جاری پیگیری مشکلات این حوزه است، اضافه کرد: در حال حاضر خودرو تولید می‌شود، اما به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد، بنابراین می‌توان با پیش بینی راهکار‌های مناسب نیاز مردم در این حوزه را تامین کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده