تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۴۷۹
کد خبر: ۲۰۳۷۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اتاق ایران در دیدار با هیات رئیسه اتاق کرمان

اثرگذاری اتاق‌ها با انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران در دیدار با هیات رئیسه اتاق کرمان، گفت: اتاق اگر فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود را به‌خوبی انجام دهد می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

به گزارش می‌متالز، معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران با اشاره به توان بالای پژوهشی و تحقیقاتی اتاق کرمان، گفت: اتاق ایران هرزمانی که نیاز به کار کارشناسی دقیق داشته باشد از ظرفیت و توانمندی اتاق کرمان استفاده می‌کند.

سیدجواد زمانی، در دیدار با هیات رئیسه اتاق کرمان و کارشناسان مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی این اتاق افزود: اتاق کرمان بسیار فعال است و نسبت به برخی اتاق‌ها با درآمد و مشاوران بسیار، پیشروتر عمل می‌کند و موفق است.

او با اشاره به اینکه اتاق کرمان در طول سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و در انجام مسوولیت‌های کارشناسی یکی از گزینه‌های مناسب بوده است، تصریح کرد: ازآنجاکه اتاق نه در قدرت و نه وابسته به قدرت است، اگر فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود را به‌خوبی انجام دهد می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

در ادامه این نشست رئیس اتاق کرمان با تأکید بر اینکه این مجموعه باید در موقعیت تأثیرگذار قرار داشته باشد، افزود: اتاق کرمان همواره سعی داشته در تصمیمات استان تأثیرگذار باشد که شواهد نشان از این تأثیرگذاری دارد.

سیدمهدی طبیب زاده، با اشاره به اینکه استاندار کرمان به مشورت سازمان‌های دولتی با اتاق کرمان برای تصمیم‌گیری‌ها و انجام فعالیت‌ها تأکید کرده است، ادامه داد: برای استمرار این جایگاه همواره باید نظرات کارشناسی و مبنی بر دانش ارائه داد و از تشکیل مثلث دانشگاه، دولت و بخش خصوصی غافل نبود.

در ادامه این نشست رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نیز گفت: در این مرکز قرار نیست پژوهش‌های گذشته یا شبیه به آن را انجام دهیم بلکه درصدد هستیم به مرکز هماهنگ‌کننده بین اتاق‌های کشور تبدیل شود.

محمد قاسمی، اظهار کرد: اتاق‌های استان‌ها مخزن‌های ارزشمند بهره‌برداری نشده هستند و امیدواریم با کمک همه اتاق‌ها بتوان دانش ضمنی را با دانش دانشگاهی تلفیق و به سند سیاست‌گذاری تبدیل کنیم.

او خاطرنشان کرد: باید پژوهش‌ها و تغییراتی در زمینه افزایش عضویت در اتاق‌ها صورت گیرد تا هر فردی با هر میزان نیاز به فعالیت‌های اتاق بتواند پاسخ خود را از این مجموعه دریافت کند.

قاسمی افزود: نظام آمار و اطلاعات بخش خصوصی را تا یک سال آینده راه‌اندازی خواهیم کرد تا حداقل از داده‌های اعضای خود به‌صورت برخط آگاه باشیم

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران ادامه داد: برای سال جاری باید برنامه‌ها را بر اساس خروجی مدنظر برنامه هفتم توسعه در نظر داشته باشیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند از اولویت‌ها باشد.

در ادامه این نشست رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان به بیان برخی فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: راه‌اندازی شورای پژوهشی متشکل از ۱۰ نفر خبره و کارشناس، پایش محیط کسب‌وکار و عارضه‌یابی واحد‌های تولیدی، اقدامات مربوط به راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، ایجاد سازوکار قوی و مؤثر برای صادرات، اجرای نظام پیمانکاری فرعی و مهارت افزایی از جمله این فعالیت‌ها بوده که در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

محمدجواد رستمی تصریح کرد: در سال جاری قصد داریم سامانه فرصت را برای تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه و همچنین اندیشکده نوآوری را راه‌اندازی کنیم، فعالیت‌های استارتاپی را نیز باید متناسب با نیاز صنایع و واحد‌های تولیدی توسعه داد.

در این نشست گزارش‌هابی مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان در حوزه‌های شورای پژوهشی، راهکار‌های بهبود مؤلفه اجرای قرارداد‌ها در شاخص DB، اندیشکده انرژی، اندیشکده تدبیر آب ایران، پایش محیط کسب‌وکار، نشر، توسعه کسب‌وکار‌های نوین و پنجره واحد سرمایه‌گذاری ارائه شد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده