تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۰۳۸۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقسیم هپکوی دولتی میان سه بانک

‌می‌متالز - طی روز‌های گذشته و در تعطیلات نوروز، باب «افشای اطلاعات» شرکت‌های بورسی همچنان باز بود، هر چند که تعداد اطلاعیه‌ها نسبت به روز‌های عادی بسیار محدود بود. در میان اطلاعیه‌هایی که در روز‌های گذشته منتشر شد، مهم‌ترین مربوط به شرکت هپکو بوده که خبر از عرضه ۵ درصد سهام خود داده بود.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اطلاعیه‌ای که این شرکت در سایت کدال منتشر کرده است، ۵۲/ ۴درصد از سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو (سهامی عام) از سازمان خصوصی‌سازی به بانک‌های ملت، صادرات وتجارت طی تصویب نامه هیات وزیران واگذار شد.

پیش از این با مصوبه هیات دولت مقرر شده بود معادل مبلغ ۵/ ۴۳ هزار میلیارد تومان از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس، سرمایه‌گذاری ملی ایران، هپکو و ایران ترانسفو به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت واگذار شود که بر این اساس مجموع ۵۲/ ۴ درصد معادل ۹۵۴،۷میلیون سهم هپکو از طریق سازمان خصوصی سازی در این فرآیند به سه بانک ملت، تجارت و صادرات واگذار شد.

از مجموع سهام واگذار شده تعداد ۳۹۶،۸میلیون سهم به بانک صادرات، ۱۹۸،۱میلیون سهم به بانک ملت و ۳۵۹،۸میلیون سهم به بانک تجارت انتقال داده شده است. قبلا بخش اعظمی از سهام هپکو به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده بود.

توثیق بخشی از سهام «تاصیکو»


سرمایه‌گذاری صدر تامین هم یکی از شرکت‌های بورسی است که در ارتباط با «توثیق یا مسدود کردن سهام ناشر متعلق به سهامدار عمده» افشاگری کرده است. این اطلاعیه روز گذشته منتشر شد. در این اطلاعیه آمده است: «شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با دارا بودن ۴۷/ ۳۸ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، عطف به درخواست توثیق در مورخ ۱۹/ ۱۲/ ۹۹ و استناد به نامه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ۷۰۰ میلیون سهم از متعلق به خود را توثیق کرده است.» این رقم بیش از ۸/ ۵ درصد از کل سهام در مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین را دربرمی‌گیرد.

شرکت آلومتک هم در قالب یک اطلاعیه گروه الف در ایام تعطیلات نوروز از انعقاد یک قرارداد مهم خبر داده بود. این قرارداد با شرکت سازه‌های فلزی یاسان امضا شده و مطابق آن قرار است به این شرکت به میزان ۷/ ۲۳ میلیارد تومان انواع سیم هادی فروخته شود. نحوه تسویه این قرارداد به این صورت است که ۲۵ درصد به صورت پیش‌پرداخت و الباقی به صورت پارت به پارت پس از ارسال کالا خواهد بود. یکی دیگر از اطلاعیه‌های با اهمیت مربوط به شرکت فرآورده‌های نسوز آذر بوده است. در این اطلاعیه راجع به قرارداد اجاره واحدیک با ذوب آهن اطلاع رسانی شده است. در این اطلاعیه گفته شده که عطف به نامه مورخه ۲۴/ ۱۲/ ۹۹ مبنی برعدم تمدید قرارداد اجاره واحد استیجاری در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به استحضار کلیه سهامداران عزیز می‌رساند با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته قرارداد اجاره فوق تمدید شد.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده