تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۲۰۳۹۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی:

رصد و نظارت الکترونیکی بر وضعیت تولید و توزیع اقلام اساسی در استان

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی با تاکید بر الزام ثبت اطلاعات تولید و توزیع گوشت مرغ در سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبارها، از ثبت نام بیش از ۲۴۰ واحد صنفی از ۳۶۰ واحد فروش مرغ دارای پروانه کسب و تمامی ۱۲ کشتارگاه استان در این سامانه‌ها خبر داد.

به گزارش می‌متالز، یوسف پایدار ضمن قدردانی از همکاری و عملکرد دستگاه‌های متولی، مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد‌های صنفی در ۴۵ روز گذشته همزمان با ایام پایانی سال، گفت: جلسه توجیهی-آموزشی فعلی در تداوم جلسه مقدماتی برگزار شد و با هدف تأکید مجدد و اتمام حجت در خصوص ثبت اطلاعات واحد‌های کشتارگاهی، عمده فروشی و خرده فروشی در سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبار‌ها بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در صورت عدم ثبت اطلاعات تولید و توزیع در سامانه‌های یاد شده، تولید خارج شده از واحد به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب خواهد شد، انجام هرگونه خرید و فروش را از طریق سامانه‌ها مجاز دانست و تصریح کرد: از ۳۶۰ واحد صنفی مرغ فروشی دارای پروانه کسب در تبریز، بیش از ۲۴۰ واحد صنفی در سامانه‌های جامع انبار و تجارت ثبت نام کردند.

وی پیگیری امور ثبت نام واحد‌ها در سامانه‌ها و تکمیل اطلاعات زنجیره تأمین و توزیع را اولویت اصلی سازمان صمت استان در سال جاری برشمرد و گفت: رصد و کنترل سیستمی چرخه توزیع از طریق سامانه‌ها به صورت مستمر در دستورکار قرار دارد.

پایدار از ثبت نام تمامی ۱۲ کشتارگاه استان در سامانه جامع تجارت خبر داد و افزود: واحد‌هایی که در سامانه‌ها ثبت نام نکنند حق دریافت گوشت مرغ که جزء کالا‌های اساسی است را ندارند و ثبت اطلاعات واحد‌ها اعم از کشتارگاه‌ها، عمده فروشان و خرده فروشان الزامی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با تأکید بر دستورالعمل‌های وزارت صمت، مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور و استان و تأکیدات دستگاه‌های نظارتی در خصوص تحقق این امر، اظهار داشت: بحث رصد و نظارت بر وضعیت تولید و توزیع اقلام اساسی به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از اقدامات اجرا شده در خصوص تأمین، تولید و توزیع مرغ در ایام پایانی سال و عید نوروز، ادامه داد: علیرغم تعطیلات در اسفند ماه سال گذشته روزانه بطور میانگین ۲۵۴ تُن مرغ زنده کشتارشده و میانگین توزیع روزانه مرغ آماده طبخ ۲۰۰ تُن بوده است.

پایدار همچنین میانگین کشتار روزانه در ۱۵ روز فروردین ماه سال جاری را ۲۶۱ تُن اعلام کرد و گفت: از این میزان بطور میانگین روزانه ۲۰۹ تُن مرغ آماده طبخ توزیع شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده