تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۴۸۸
کد خبر: ۲۰۳۹۵۸
سرویس خبر : اجتماعی
سید مهدی سیدصالحی مطرح کرد؛

یاسین سلمانی امسال پدیده لیگ‌برتر خواهد بود

‌می‌متالز - بازیکن اسبق تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان می‌گوید: یاسین سلمانی امسال پدیده لیگ‌برتر است و حضور او در بازی روز گذشته باعث شد تا موقعیت‌هایی از سوی سپاهان بر روی دروازه سایپا ایجاد شود، اما به دلیل تحرک کمتر در خط حمله سپاهان، حضور کی‌روش استنلی و مهدی ترکمان به چشم نیامد.

به گزارش می‌متالز، سید مهدی سیدصالحی در خصوص دیدار روز گذشته سپاهان برابر سایپا اظهار داشت: سپاهان روز گذشته سعی داشت تا با استفاده از احسان حاج‌صفی و جلال‌الدین علی‌محمدی میانه زمین را در اختیار خود داشته باشد. از کناره‌ها محمد محبی به داخل محوطه وارد می‌شد و خط کنار زمین را به امید نورافکن می‌سپرد.

وی ادامه داد: از سمت راست نیز محمدرضا حسینی سعی بر همین کار داشت و خط را به دانیال اسماعیلی‌فر می‌سپرد. زمانی که بازیکنان سپاهان توپ را از دست می‌دادند به صورت گروهی به سمت توپ و بازیکن سایپا می‌رفتند و اجازه نمی‌دادند تا بازیکنان حریف سر خود را بالا آورده و سعی بر ایجاد موقعیت کنند.

بازیکن اسبق تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در ادامه عنوان کرد: تمام تفکرات آقای صادقی نیز این بود که از خط دروازه بازی‌سازی کند و اجازه بدهد تا سپاهان تیمش را پرس کند تا با پاس‌هایی بلند توپ را پشت مدافعان سپاهان ارسال شود، اما در این کار موفق نبود. برنامه دیگر کادرفنی سایپا بازی مستقیم در زمین سپاهان بود تا با رسیدن به توپ‌های بعدی به ضد حمله فکر کند.

وی تصریح کرد: معتقدم خط دفاعی و خط هافبک سپاهان در این دیدار عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند و توانستند در دقایق ابتدایی به گل پیروزی بخش برسند. اما در نیمه دوم تحرک خط دفاعی سپاهان کمتر شد و بیشتر سعی بازیکنان بر بازی ایستا و حرکت توپ در زمین بود که قاعدتا با این برنامه بیشتر به سمت و سوی مدیریت بازی و حفظ نتیجه دیدار بودند، اما همیشه یک گل برای رسیدن به سه امتیاز اطمینان بخش نیست.

سیدصالحی ادامه داد: تیم سایپا نیز با تعویض‌های خود بار هجومی تیمش را بیشتر کرد و در دقایق پایانی حملاتی را بر روی دروازه سپاهان ایجاد کرد که با واکنش‌های خوب پیام نیازمند، سپاهان توانست پیروزی خود را حفظ کند.

وی با اشاره تعویض‌های انجام شده از سوی محرم نویدکیا نیز گفت: یاسین سلمانی امسال پدیده لیگ‌برتر است و حضور او در زمین باعث شد تا موقعیت‌هایی از سوی سپاهان بر روی دروازه سایپا ایجاد شود، اما به دلیل تحرک کمتر در خط حمله سپاهان، حضور کی‌روش استنلی و مهدی ترکمان به چشم نیامد. تنها یاسین سلمانی توانست تحرک خوبی به خط حمله سپاهان تزریق کند، اما پس از آن دفاع تیمی در سپاهان کمرنگ شد که سایپا توانست موقعیت‌هایی را بر روی دروازه سپاهان ایجاد کند.

این کارشناس فوتبال ایران درباره درخشش بازیکنان جوان مانند یاسین سلمانی اظهار داشت: بازیکنانی مانند یاسین سلمانی انرژی و انگیزه بسیاری دارند تا بتوانند خود را به کادرفنی تیم ثابت کنند و دقایق بیشتری در زمین حضور داشته باشند. تمام تفکرات بازیکن جوان این است که برای مثال به جای ۱۰ دقیقه حضور در ترکیب، بتوانند یک نیمه کامل در بازی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث می‌شود که با ورود به زمین هیجان داشته باشند و سعی کنند تا با تمام وجود خود به تیم کمک کنند. اما بازهم می‌گویم به نظر من یاسین سلمانی امسال پدیده لیگ برتر خواهد بود.

سیدصالحی در خصوص علت کاهش عملکرد کی‌روش استنلی گفت: محرم نویدکیا با تغییراتی که در ترکیب ایجاد کرده، کمتر به دنبال استفاده از بازی مستقیم برابر حریفان پیش رفته است و سپاهان امسال به دنبال بازی‌سازی از خط دروازه و کار‌های ترکیبی است و همین موضوع باعث شده تا سجاد شهباززاده بیشتر در کار‌های ترکیبی تیم قرار بگیرد. کی‌روش استنلی هم کمتر می‌تواند بر روی زمین بازی کند و بیشتر سعی بر استفاده از ضربات هوایی دارد که البته این کار را هم خیلی خوب انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: دومین علت کاهش کیفیت کی‌روش مصدومیت‌های این بازیکن بود. مصدومیت‌های که او به دست آورد باعث شد تا از شرایط ایده‌آل خود دور شود و از سوی دیگر آمادگی بسیار خوب سجاد شهباززاده باعث شده او در ترکیب ثابت قرار بگیرد؛ لذا بازیکنان با بازی‌کردن انگیزه و روحیه می‎گیرد و نمی‌توان اکنون به عملکرد کی‌روش انتقاد کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده