تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۴۶۹
کد خبر: ۲۰۳۹۶۶
سرویس خبر : انرژی
وزیر نیرو خبر داد:

تدوین برنامه‌ای گشایشی برای فعالان استخراج رمز ارز

‌می‌متالز - وزارت نیرو می‌خواهد با تدوین برنامه‌ای استخراج رمزارز‌ها را سروسامان دهد؛ جزئیات این برنامه در آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، به‌گفته رضا اردکانیان، وزیر نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارز‌ها تدوین شده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود. استخراج‌کنندگان رمز ارز‌ها با بهره‌مندی از این طرح می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی از تأمین برق به فعالیت خود ادامه دهند.

اردکانیان گفته است: جزییات این برنامه به‌زودی از سوی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اردکانیان می‌گوید: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و برقی که تولید می‌کنند، با شرایطی به استخراج کنندگان ارز مجازی اختصاص خواهد یافت. اما مصرف غیرمجاز آب و برق هم به حکم قانون کاری خلاف و جرم بوده و هم یک کار غیر اخلاقی محسوب می‌شود و ما با ابزار و اختیارات قانونی بدون چشم پوشی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وزیر نیرو ادامه می‌دهد: در هفته جاری دستورالعمل جدیدی درباره ایجاد گشایش برای استفاده از انرژی در تولید رمز ارز‌ها ابلاغ کردیم، این یک کار دو منظوره است تا هم استفاده‌کنندگان مجاز برای استخراج رمز ارز‌ها بتوانند بهره بگیرند و هم رونقی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شود. مردم بدانند استفاده غیرمجاز از انرژی برای تولید رمزارز‌ها هیچ تفاوتی با دست در جیب دیگران کردن ندارد، وقتی راه استفاده قانونی و مجاز باز گذاشته شده مثل منزلی است که در ورودی دارد، اما به‌جای ورود از در بخواهید از دیوار وارد شوید.

مدت‌هاست که استفاده از انرژ در تولید رمزارز‌ها مورد بحث بوده است؛ آلودگی هوای تهارن هم که بیشتر شد که یکی از مقصر‌های اصلی این وضعیت مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها و خاموشی‌های ناشی از مصرف بالای مزارع ارز دیجیتال عنوان شد.

آن زمان معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود: در اجرای تصویب‌نامه مورخ هیاات محترم وزیران در خصوص لزوم تعیین تکلیف وضعیت دستگاه‌های (ماینرهای) موجود در کشور، از تاریخ پنجم دی‌ماه ۱۳۹۹ به کلیه دارندگان دستگاه‌های مذکور به مدت یک‌ماه فرصت داده شده تا نسبت به ثبت مشخصات هویتی، تعداد، نوع و مدل دستگاه‌های ماینر خود و نیز پرداخت حقوق و عوارض دولتی از طریق لینک خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز مندرج در سامانه بهین‌یاب اقدام کنند.

حالا وزارت نیرو در ادامه سروسامان دادن به این وضعیت برنامه‌ای گشایشی در حوزه تولید رمزارز‌ها ارائه کند، برنامه‌ای که هنوز جزئیات ان مشخص نیست.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده