تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۰۴۰۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحریم‌های ظالمانه تاثیری بر تولیدات گل‌گهر سیرجان نگذاشت/ خواستار واگذاری پهنه معدنی سنگ آهن هستیم

‌می‌متالز - مدیرعامل گل گهر سیرجان گفت: گل گهر رتبه اول تولید کنستانتره و گندله سنگ آهن کشور را دارد و تحریم‌ها تاثیری بر تولید در گل‌گهر نداشته است.

به گزارش می‌متالز، ایمان عتیقی صبح امروز در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در استان کرمان که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار داشت: گل گهر سیرجان رتبه اول تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۲ درصد از کنسانتره سنگ آهن کشور در این مجتمع تولید شده است تصریح کرد: تحریم‌ها تاثیری بر تولید در گل‌گهر نداشته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با یادآوری اینکه طی سال گذشته پروژه‌های زیادی در این مجتمع به بهره‌برداری رسیده است گفت: سال گذشته انتقال آب از خلیج فارس به گل‌گهر رسید که افتخار بزرگی برای کشور است.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین واحد خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد افزود: واحد خردایش شماره ۲ گل‌گهر با استفاده از توان کارگران و مهندسان داخلی ساخته شده است.

عتیقی با اشاره به اینکه شرکت گل‌گهر در نظر دارد با حمایت هیئت مدیره و مسئولان کشور سند چشم انداز ۱۰ ساله را با سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تقدیم کند بیان کرد: عملیات اجرایی دو نیروگاه سیکل ترکیبی در راستای تحقق شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه واگذاری پهنه معدنی سنگ آهن برای توسعه فعالیت‌ها و پشتیبانی از تولید را خواستاریم که امیدواریم با نظر مساعد در سال جدید انجام شود گفت: اگر آب خلیج فارس به سیرجان و گل‌گهر نمی‌رسید در واقع سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی در مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر قابل استفاده نبود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده