تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۰۴۰۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم سیرجان در مجلس:

قطعه سازی بومی گام بزرگی در راستای صنعتی شدن استان کرمان است

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اتفاقی که تاکنون در گل‌گهر افتاده مونتاژکاری است و قطعه سازی گام بزرگی در راستای صنعتی شدن استان است.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن‌پور صبح امروز در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در استان کرمان با تبریک ۱۲ فرورین روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: افتتاح واحد خردایش شماره ۲ گل‌گهر سیرجان به عنوان بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در استان کرمان اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه روز گشته جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید استان کرمان ویژه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در راستای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی تشکیل شد عنوان کرد: بیش از صد‌ها شرکت‌های صنعتی و معدنی بجز گل‌گهر و گهر زمین در محدوده شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در حال فعالیت هستند که مسوولیت‌های اجتماعی خود را به نحو احسن انجام نمی‌دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه انتظار داریم رسانه این شرکت‌ها را به چالش کشیده تا این شرکت‌ها به مسوولیت اجتماعی خودشان پایبند باشند گفت: استفاده از نیرو‌های بومی یکی دیگر از خواسته‌های همیشگی و به حق ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری بومی‌سازی قطعات باید در دستور کار شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان قرار گیرد افزود: تا کنون اتفاقی که در گل‌گهر افتاده مونتاژکاری بوده است.

حسن‌پور تصریح کرد: برای اینکه استان کرمان صنعتی شود همه مسوولان و مدیران استان باید قطعه سازی را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه درخواست دارم در سال ۱۴۰۰ قطعه سازی بومی در استان کرمان در دستورکار قرار گیرد افزود: قطعه سازی بومی جهش خوبی در راستای صنعتی شدن استان خواهد داشت.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به ساخت مسکن برای کارگران گل‌گهر اشاره کرد و گفت: ساخت ۵ هزار واحد برای این کارگران در دستورکار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده