تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۵۳۵
کد خبر: ۲۰۴۰۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد خراسانی‌ها سبزه‌ی «رکوردشکنی» را گره زدند

‌می‌متالز - کارکنان توانمند و پرتلاش ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد خراسان، شامگاه ١٢ فروردین و بامداد روز ١٣ فروردین سال ١۴٠٠ را مشغول ثبت رکوردی کم نظیر در تولید خود بودند و توانستند در این بازه زمانی به رکورد ریخته‌گری ١۵ ذوب «پیاپی» در کارخانه فولادسازی شماره٢ این شرکت دست یابند.

به گزارش می‌متالز، به گفته معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان، آماده به کاری تجهیزات، دقت در برنامه ریزی برای ریخته گری پیاپی و هماهنگی میان بخش‌های مختلف تولید و پشتیبانی، از عوامل این موفقیت بوده و حمایت مدیریت عالی شرکت از اجرای برنامه‌های تولید و نیز انگیزه‌ی بالای کارکنان نقش اساسی در کسب این رکورد تولید داشته است.

فرشید فضیلتی در تشریح جزیٔیات این خبر گفت: از ساعت ١٨:٣٠ پنجشنبه ١٢ فروردین‌ماه تا ساعت ٠۶:٣۶ بامداد روز ١٣ فروردین، همکاران ما در دو شیفت کاری با ریخته گری بدون وقفه‌ی ١۵ پاتیل مذاب ١١٠ تنی به صورت پیوسته و بدون تعویض تاندیش ریخته گری، این رکورد را به ثبت رساندند.

این درحالی است که رکورد قبلی در این ناحیه مربوط به ٣٠ تیرماه ١٣٩٩ با ریخته گری پیاپی ١۴ ذوب بوده است.
رییس دفتر برنامه ریزی تولید شرکت هم در این باره اظهار کرد: تاندیش که ظرف واسط بین پاتیل و قالب ریخته‌گری است به دلیل محدودیت عمر قطعات ویژه نسوز آن، عموما قابلیت حداکثر ١٠ ذوب را دارد (به ذوب‌های متوالی که با یک تاندیش ریخته‌گری می‌شود اصطلاحاً «سکویٔنس یا توالی» گفته میشود). پس از پایان هر سکویٔنس، ریخته‌گری برای حدود ۶٠ دقیقه متوقف می‌گردد تا فعالیت‌های تخلیه خطوط ریخته گری، آماده سازی قالب‌ها و بازرسی‌های معمول انجام شود و سپس فعالیت ریخته‌گری جدید شروع شود.
علیرضا توکلی افزود: ریخته گری بدون وقفه‌ی ١۵ ذوب متوالی نشان دهنده عملکرد دقیق و کنترل مداوم فرایند توسط کارکنان تولید و بیانگر آماده به کاری بالای ماشین ریخته‌گری و فعالیت‌های مناسب کارکنان تعمیرات و همچنین ذوب رسانی مناسب واحد‌های فولادسازی است.

روابط عمومی مجتمع به نیابت از خانواده بزرگ فولادخراسان ضمن تبریک دستیابی به این رکورد، از همکاری و تلاش یکایک کارکنان ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، اعم از واحد‌های داخلی و پیمانکاران ناحیه و واحد‌های پشتیبانی، قدردانی نموده و امیدواراست که این موفقیت، طلیعه رکوردشکنی‌های متعددهمکاران پرتلاش مجتمع فولاد خراسان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» باشد.

منبع: ‌می‌متالز

عناوین برگزیده