تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۰۴۱۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت ۵۶ معدن دارای مجوز در گیلان/ در سال گذشته ۷۶۰۰ پرونده تخلف در گیلان ثبت شده است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۵۶ معدن دارای پروانه در گیلان گفت: مجموع برداشت‌های معدنی موقت یک‌ساله ۱۴ میلیون و ۵۰۰ تن مصالح و همچنین مواد معدنی بوده است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه در سال ۹۹ هفت مزایده به‌منظور واگذاری و احیاء معادن راکد دارای ذخایر معدنی در گیلان برگزار شده است، اظهار کرد: با توجه به مصوبات شورای معادن استان و در راستای احیاء معادن راکد دارای ذخایر معدنی دو فقره پروانه اکتشاف، یک گواهی کشف و یک فقره پروانه بهره‌برداری معدن علیرغم وضعیت طبیعی و زیست‌محیطی استان در یک سال گذشته صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۶ معدن دارای پروانه در گیلان افزود: بسیاری از این معادن پشتیبان کار‌های عمران و آبادانی در گیلان بوده و مجموع برداشت‌های معدنی موقت یک‌ساله ۱۴ میلیون و ۵۰۰ تن مصالح و همچنین مواد معدنی بوده است.

رئیس سازمان صمت گیلان از تشکیل بیش از هفت هزار پرونده قطعی تخلف صنوف مختلف در این استان خبر داد و گفت: در بخش نظارت و بازرسی نیز بیش از هفت هزار و ۶۰۰ پرونده قطعی تخلف در یک سال گذشته تشکیل و منجر به جریمه ۳۰۰ میلیارد تومان در مجموع شده است که این میزان جریمه ماحصل تلاش قریب به ۱۷۵ هزار بازرسی توسط بازرسان سازمان صمت است‌

دلق‌پوش همچنین یکی از اولویت‌های سازمان صمت را حذف مقررات مزاحم تولید در سال ۱۴۰۰ دانست و تصریح کرد: برای سهولت در امر تولید و صنعت صدور مجوز‌های بخش تولید را به شهرستان‌های گیلان تفویض کردیم تا بدون اتلاف وقت علاقه‌مندان به تولید و صنعت بتوانند در هر شهرستان بدون مراجعه به مرکز استان به‌راحتی جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری صنعتی دریافت کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به رشد شاخص صنعت در گیلان بیان کرد: شاخص رشد صنعتی کشور در سال ۹۹ به هفت و نیم درصد رسیده و ما در گیلان در تلاشیم تا با احیای برخی از واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال رشد شاخص صنعت در گیلان را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد شغل برای یک هزار و ۳۰۰ در سال ۱۴۰۰ گفت: در ابتدای سال گذشته ۱۹۰ واحد جدید با اشتغال بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر به بهره‌برداری رسیده و در تلاشیم در سال جدید ۷۸ طرح که دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی هستند را به بهره‌برداری رسانده و برای یک آزاد را ۳۰۰‌نفر در گیلان اشتغال ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده