تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۲۰۴۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد؛

رشد ۶ درصدی اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - براساس گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی تهیه شده توسط صندوق بین المللی پول، در تاریخ ۶ آوریل، پیش بینی شده است که به لطف حمایت‌های مالی چند اقتصاد بزرگ از جمله اقتصاد کشور چین و با توجه به واکسیناسیون گسترده در نیمه دوم سال جاری، اقتصاد جهانی ۶ درصد رشد کند.

به گزارش می‌متالز، پیش بینی می‌گردد اقتصاد ایالات متحده ۶.۴ درصد، اقتصاد اروپا ۴.۴ درصد، اقتصاد ژاپن ۳.۳ درصد، اقتصاد چین امسال ۸.۴ درصد رشد خواهد کرد که نسبت به ژانویه، با رشد ۰.۳ درصد افزایش همراه خواهد بود. پیش بینی صندوق بین المللی پول در خصوص رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۲، رشد ۵.۶ درصدی است.

بااین وجود چشم انداز رشد اقتصادی جهان هنوز بسیار نامشخص است و همچنان به میزان همه گیری کووید ۱۹، اثربخشی واکسن‌ها علیه ویروس‌های جهش یافته و تأثیر اقدامات سیاسی در کاهش خسارت‌های بلندمدت اقتصادی بستگی دارد.

طبق بررسی صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ به ۴.۴ درصد کاهش خواهد یافت و رشد جهانی در میان مدت به ۳.۳ درصد کاهش می‌یابد، چرا که آسیب‌های بالقوه اپیدمی کرونا و کاهش نیروی کار به دلیل سالخوردگی در سطح جهان را باید در نظر گرفت.

انتظار می‌رود کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های کم درامد بیشتر تحت تأثیر این عوامل زیانبار قرار گیرند. اگرچه واکسیناسیون در حال پیشرفت می‌باشد و مردم به تدریج با زندگی در این اپیدمی سازگار شده اند و حمایت‌های مالی اقتصاد‌های بزرگ نیز وجود دارد، اما هنوز هم چالش‌های شدید به دلیل سرعت پایین توزیع واکسن، تنگ شدن فضای سیاست گذاری و روند کُند پیشرفت اقتصادی کشور‌های وابسته به صنعت جهانگردی، بهبود اقتصادی در مناطق مختلف جهان تفاوت‌های زیادی خواهد داشت.

رسیدن به رشد اقتصادی نیاز به همکاری و تعاون همه کشور‌های جهان دارد. همه باید به حمایت از اقتصاد خود ادامه دهند و برای اطمینان از واکسیناسیون جهانی برای پایان دادن به همه گیری با هم کار کنند و پس از پایان اپیدمی مشترکا یک اقتصاد مقاوم، فراگیر و سبز ایجاد کنند.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده