تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۰۴۱۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

شهرک‌های صنعتی قم برای تولید محصولات دانش‌بنیان زیرساخت مناسبی دارد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: شهرک‌های صنعتی قم از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از امکانات موجود در این شهرک‌ها در تولید محصولات راهبردی پیشگام باشند.

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: با توجه به شعار سال و لزوم پشتیبانی هرچه بیشتر از حوزه تولید، استان قم آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌های صنعتی به خصوص در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان حمایت حداکثری را داشته باشد و اقدامات مسئولان استان طی‌سال‌های گذشته نشان دهنده جدیت ایشان در این امر است.

وی افزود: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات راهبردی در قم طی سال‌های اخیر رو به افزایش است و این امر در سال ۱۴۰۰ با رفع موانع و پشتیبانی هرچه بیشتر از فعالیت بخش خصوصی در این حوزه، سرعت بیشتری خواهد گرفت که در همین رابطه فرصت‌های متعدد شغلی ایجاد خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شرایطی که دشمنان تلاش دارند با استفاده از ابزار جنگ اقتصادی ملت ایران را در فشار حداکثری قرار دهند، بسیار حایز اهمیت است و در همین رابطه صنعت قم با به کارگیری همه ظرفیت‌های خود این آمادگی را دارد که از سرمایه‌گذاران در این بخش مهم اقتصادی حمایت کند.

سیجانی گفت: همچنین برای موفقیت هرچه بیشتر این راهبرد، همکاری بخش صنعت قم با مراکز دانشگاهی استان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و تلاش داریم در سال ۱۴۰۰ از دستاورد‌های علمی در تولید محصولات راهبردی مورد نیاز کشور به نحو احسن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز شرکت‌های دانش بنیان موفقی در قم مشغول فعالیت هستند که محصولات تولیدی آن‌ها در بسیاری از زمینه‌های مورد نیاز همچون حوزه انرژی و صنایع الکترونیک با کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه و موجب خودکفایی کشور در ساخت این کالا‌های راهبردی شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده