تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۰۴۲۲۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ولخرجی هیوندایی برای تبلیغ جنسیس

‌می‌متالز - شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندایی برای تبلیغ جنسیس، برند لاکچری و محبوب خود، سنگ‌تمام گذاشت.

به گزارش می‌متالز، نمایش با پهپاد برای جلب توجه، در حال تبدیل شدن به مُد روز است. جنسیس هم از این قافله عقب نمانده. برند لاکچری هیوندایی در بازار چین، پرهیاهو و خیره‌کننده وارد شد و با استفاده از ۳ هزار و ۲۸۱ دستگاه «وسیله هوایی بدون سرنشین» (drone)، لوگو و تبلیغات خود را بر فراز شهر شانگ‌های به نمایش گذاشت.

به یقین این رکورد دوام زیادی نخواهد آورد. رکورد قبلی استفاده از پهپاد در تبلیغات متعلق به شرکت فناوری کنترل هوشمند «دامودا» در شنژن چین است که در سپتامبر ۲۰۲۰ با ۳ هزار و ۵۱ دستگاه پهپاد به اجرا درآمد. چند روز قبل از آن هم در روسیه ۲هزار و ۲۰۰ پهپاد به هنرنمایی و تبلیغات پرداخته بودند.

اولین بار شرکت فناوری و سازنده تراشه و پردازشگر اینتل در ژوئیه سال ۲۰۱۸ در شهر فولسام (Folsom) در ایالت کالیفرنیا با ۲ هزار و ۶۶ دستگاه پهپاد، چشم‌ها را به خود خیره کرد.

نمایش با پهپاد در شب با نرم‌افزار‌های کوریوگرافی (choreography) امکان‌پذیر شده است. این برنامه کامپیوتری به پهپاد‌ها دستور می‌دهد که در چه لحظه‌ای در کدام موقعیت چه شکلی به خود بگیرند. هماهنگی این پهپاد‌ها و جلوگیری از برخورد آن‌ها کار پیچیده‌ای است که به کمک هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید ممکن شده است.

شواهد نشان می‌دهد که این رکورد هیوندایی دوام زیادی نخواهد آورد و شرکت دیگری پیدا می‌شود که تعداد بیشتری از پهپاد‌ها را برای تبلیغات به خدمت بگیرد. تصاویر خیره‌کننده‌ای که پهپاد‌ها در آسمان خلق می‌کنند، حاصل پیشرفت‌هایی است که در چند سال اخیر به وجود آمده است. این ولخرجی روباتیک تازه شعله‌ور شده و به این زودی از چشم‌ها نمی‌افتد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده