تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۱۳
بازدید: ۴۱۲
کد خبر: ۲۰۴۲۵۱
سرویس خبر : انرژی

ایجاد جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر برای همه

‌می‌متالز - سازمان بهداشت جهانی (WHO) همزمان با روز جهانی بهداشت خواستار اقدام فوری برای از بین بردن نابرابری‌های بهداشتی و تلاش بیشتر برای دستیابی همگان به سلامتی است.

به گزارش می‌متالز، شرکت گسترش فناوری خوارزمی در سال گذشته برای حفظ سلامت کارکنان و جلوگیری از توقف چرخه تولید کاتالیست این محصول استراتژیک مورد استفاده صنایع مادر و حتی تلاش برای دستیابی به هدف «جهش تولید»، اقدامات پیشگیرانه‌ای جهت مبارزه با بیماری کرونا انجام داد و با اجرای کامل و سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی، انجام تست‌های دوره ای، تغییر ساعات کاری در چندین نوبت و بهره گیری از تجهیزات توصیه شده توسط نهاد‌های بهداشتی، در دوران کرونا توانست تا حد بسیار زیادی از شیوع این بیماری در میان کارکنان شرکت جلوگیری نماید. در نتیجه این تلاش ها، آمار مبتلایان به این بیماری در میان کارکنان شرکت در سطح پایینی نگاه داشته شد.
خوارزمی در همان ابتدای اعلام شیوع جهانی ویروس «کووید ۱۹» و در زمانی که هنوز هیچ کشوری در جهان آماده مقابله موثر با این بیماری همه گیر نشده بود و کمبود مواد ضدعفونی و بهداشتی می‌توانست مشکل ساز باشد، با اقدامی جهادی، در راستای وظیفه اجتماعی خود، اقدام به راه اندازی خط تولید مایع دستشویی ضدعفونی کننده در ظرف کمتر از یک هفته نمود و به مدت دو ماه، در حساس‌ترین برهه زمانی، مایع ضدعفونی دست را تولید و به صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی نقاط محروم کشور قرار داد.
انجام تست PCR از کلیه پرسنل به صورت دوره‌ای و نمونه گیری موردی از قسمت‌هایی که فرد مبتلا در آن گزارش شده، جهت جلوگیری از انتشار این ویروس در میان کارکنان شرکت، استفاده از پالس اکسیمتری جهت سنجش اکسیژن خون موارد مشکوک به کرونا، استفاده از تب سنج‌های دیجیتالی لیزری مخصوصا در زمان وجود مبتلایان به بیماری، از جمله اقدامات مهمی است که شرکت در راستای حفظ سلامت کارکنان خود به انجام رسانیده است.
شرکت گسترش فناوری خوارزمی با ضدعفونی کلیه سوله‌ها بوسیله دستگاه مه پاش (فوگر) حاوی محلول هایژن از همان ابتدا فضای عمومی شرکت را عفونت زدایی نمود. همچنین دستگاه‌های ضدعفونی کننده اتوماتیک دست (دیسپنسر) را در اماکن عمومی شرکت، نظیر درب ورودی و سالن‌های غذاخوری نصب نموده و در اختیار کارکنان شرکت قرار داد.
کارکنان شرکت نیز با رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده مناسب از ماسک‌های پرستاری سه لایه که روزانه توسط شرکت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و ضد عفونی دست و محیط اطراف خود به وسیله مواد ضدعفونی کننده‌ای که شرکت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و نیز با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در اتاق‌های کار و هنگام صرف غذا در زمان و محل‌های مختلف توزیع غذا و مطالعه پوستر‌های اطلاع رسانی نصب شده در مکان‌های مختلف شرکت و فایل‌های آموزشی موجود در شبکه اطلاعات شرکت، کمک قابل توجهی در روند پیشگیری از گسترش و شیوع این بیماری داشتند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
شرکت گسترش فناوری خوارزمی با ارائه خدماتی، چون نصب سیستم‌های تهویه مستقر در سوله‌ها و انجام آلاینده سنجی از کلیه سوله ها، سم پاشی و طعمه گذاری در سوله‌ها جهت مبارزه با حشرات و جوندگان، نظارت مستقیم در تامین اقلام مصرفی رستوران و بهبود مواد غذایی و آب آشامیدنی مجموعه، پیگیری ساخت مجموعه رفاهی جهت پرسنل و برگزاری مسابقات ورزشی، الزام انجام معاینات بدو استخدام و اعلام نظر جهت تناسب شغل با وضعیت جسمانی پرسنل جدیدالاستخدام و معاینات پزشکی دوره‌ای و سالانه پرسنل وظیفه خود می‌داند نسبت به رفاه حال و سلامت کارکنان اهتمام ورزد.

منبع: شرکت گسترش فناوری خوارزمی

عناوین برگزیده