تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۰۴۲۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

تشدید نظارت‌ها در خوزستان موجب تعدیل قیمت شن و ماسه شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت شن و ماسه ۹۰ درصد اصناف و واحد‌هایی که به صورت خودسرانه و بدون نظارت سازمان صمت استان افزایش داده بودند با تشدید نظارت و بازرسی این سازمان به حالت اولیه برگردانده شد.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین نظری چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: شن و ماسه از شمال استان تامین می‌شود و متاسفانه در چند هفته اخیر کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های ماسه شویی و سنگ شکن‌های دزفول بدون نظر کارشناسی سازمان صمت استان اقدام به افزایش قیمت شن و ماسه کردند که سازمان صمت با ورود و نظارت و بازرسی اصناف و واحد‌های مختلف مانع افزایش قیمت غیرقانونی آن‌ها شد.

وی گفت: قیمت‌ها در ۹۰ درصد اصناف و واحد‌هایی که افزایش قیمت داده بودند به رقم اولیه برگشت و بازرسی‌ها برای تعدیل کامل قیمت شن و ماسه در استان ادامه دارد.

نظری با اشاره به افزایش قیمت سیمان نیز افزود: متاسفانه به دلیل قطع گاز و برق در یک بازه زمانی سه ماهه، کارخانجات سیمان استان با کاهش تولید مواجه شدند و همین موضوع باعث خلاء در بازار این کالا و افزایش قیمت سیمان شد.

رییس سازمان صمت استان افزود: اغلب صاحبان کارخانه‌های تولید سیمان به همین دلیل کلینکر (مواد اولیه تولید سیمان) را صادر می‌کردند که با مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان ملزم شدند ۷۰ درصد تولیدخود را در بازار استان عرضه کنند و ۳۰ درصد را صادر نمایند.

وی گفت: به سرعت در حال تزریق سیمان در بازار هستیم تا خلاء کمبود سیمان در بازار پر شود و به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

در خوزستان سه کارخانه تولید سیمان فعال است.

تخصیص سه هزار تن برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان به خوزستان

مدیرکل غله و بازرگانی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: یکهزار و ۵۰۰ تن برنج وارداتی و یکهزار و ۵۰۰ تن شکر به خوزستان برای ایام ماه مبارک رمضان تخصیص داده شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به موجودی گندم استان افزود: در حال حاضر ۵۲ هزار تن گندم برای مصارف استان ذخیره شده است و گندم مورد نیاز کارخانجات تا پایان فروردین ماه عرضه شده است.

وی با اشاره به موجودی برخی کالا‌ها در بندر امام (ره) بیان کرد: ۳۴۰ هزار تن گندم، ۳۳۰ هزار تن برنج، ۸۰ هزار تن روغن و ۲۹ هزار تن شکر موجودی ملی این کالا‌ها در بندر امام است.

جهانژادیان ادامه داد: متاسفانه به دلیل حفاری مسیر سیلو‌های نگهداری شکر و برنج در اهواز به ناچار این کالا‌ها را در سیلو‌های گندم ذخیره کرده ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سازمان صمت ادامه داد: با وجود مکاتبات زیادی که با شهرداری و آبفا داشتیم متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و با شروع برداشت گندم این کالا‌ها را باید از سیلو‌های گندم خارج کنیم.

وی افزود: از استاندار تقاضا دارم که هر چه زودتر این مشکل را پیگیری کنند تا با مشکل ذخیره سازی کالا مواجه نشویم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

عناوین برگزیده