تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۰۴۳۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان عنوان کرد:

نقش موثر گل گهر در فعالیت‌های توسعه‌ای کشور

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: مجموعه گل گهر و حوزه شهرستان سیرجان بخش مهمی از فعالیت‌های توسعه‌ای کشور را در زمینه اشتغال و صنایع زیردستی معادن به عهده دارد.

به گزارش می‌متالز، علی زینی‌وند در آیین افتتاح بزرگترین واحد پیش‌فرآوری و خردایش سنگ‌آهن خاورمیانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه گل گهر و حوزه شهرستان سیرجان بخش مهمی از فعالیت‌های توسعه‌ای کشور را در زمینه اشتغال و صنایع زیردستی معادن نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی به چشم انداز طرح‌های توسعه‌ای شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اشاره و عنوان کرد: با آمدن آب خلیج فارس به گل گهر، نگرانی برای توسعه صنایع در این منطقه نداریم و حتما به عنوان استان با افتخار صنعتی و دارای صنایع بالا دست و پایین دست مطرح خواهد بود، ضمن اینکه توجه به حوزه محیط زیست و گسترش فضای سبز در دستور کار مجموعه گل گهر سیرجان قرار دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی و گسترش صنایع و واحد‌های دیگر، اشتغالزایی و ایجاد توازن در مناطق، مجموعه گل گهر در استان پیشتاز است.

زینی وند گفت: صنایع دیگر هم باید به کمک بیایند که هم در تنوع صنعت و هم توازن مناطق مختلف استان اقدامات موثری را برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

بزرگترین واحد پیش‌فرآوری و خردایش سنگ‌آهن خاورمیانه با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ در منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان و در ارتباط تصویری با رئیس جمهور افتتاح گردید.

این واحد با سرمایه‌گذاری ۸۹ میلیارد تومان و ۳۵ میلیون یورو، (معادل ۱۱۰۰ میلیارد تومان) و ظرفیت تولید ۱۵ میلیون تن در سال، خوراک مورد نیاز واحد‌های فعلی و آتی تولید کنسانتره را تامین و زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده