تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۰۴۴۳۱
سرویس خبر : اجتماعی
در مراسم انعقاد قرارداد جمع آوری گاز‌های مشعل عنوان شد:

تقدیر وزیر نفت از نقش شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی در ایرانی‌ترین خط لوله ایران

‌می‌متالز - وزیر نفت با اشاره به تولید ورق فولادی مقاوم به اسید توسط شرکت‌های فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز از نقش این دو شرکت تابعه صندوق بازنشستگی کشوری در پروژه ملی انتقال نفت گوره به جاسک تجلیل کرد.

به گزارش می‌متالز، بیژن زنگنه در مراسم انعقاد قرارداد جمع‌آوری گاز‌های مشعل گفت: در گذشته ما توان تولید یک تن ورق مقاوم به اسید، گاز و نفت ترش را در کشور نداشتیم، ولی در طول یکسال و نیم گذشته بالغ بر ۳۵۰ هزار تن ورق عریض مقاوم به گاز ترش با پیگیری وزارت نفت توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده است.

وی افزود: در شرکت فولاد مبارکه شمش و در فولاد اکسین برای اولین بار ورق عریض مقاوم به محیط ترش تولید و در لوله‌سازی اهواز به لوله تبدیل شد که افتخار بزرگی برای کشور است.

وزیر نفت تصریح کرد: هیچ خط لوله‌ای در کشور به اندازه خط لوله گوره جاسک ایرانی نیست.

گفتنی است، شرکت‌های فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز از جمله شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که در مجموعه هلدینگ صباانرژی فعالیت دارند.

طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک با ظرفیت یک میلیون بشکه در روز، شامل احداث خط لوله ۴۲ اینچ به طول تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر، پنج تلمبه‌خانه، ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت کل ۱۰ میلیون بشکه و تأسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است که با بهره‌برداری از آن، امکان صادرات اولین محموله نفت خام ایران از شرق تنگه هرمز فراهم می‌شود.

در پروژه خط لوله نفتی گوره به جاسک، حدود ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد تأمین لوله تعریف شد که برای نخستین بار در کشور، توسط شرکت‌های فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز اجرایی شد.

منبع: شمانیوز

عناوین برگزیده