تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۰۴۶۶۱
رئیس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران در وبینار تجاری دی ۸

زیست بوم نوآوری و صنایع های‌تک ایران آماده همکاری‌های بین‌المللی است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران در وبینار تجاری دی ۸ پیشنهاد راه‌اندازی مراکز نوآوری، پایگاه‌های صادراتی، خط تولید با برند محلی و صندوق‌های مشترک خطرپذیر را مطرح کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران در وبینار مشترک اتاق بازرگانی و صنایع بنگلادش، اتحادیه اتاق‌ها و بورس کالای ترکیه و اتاق بازرگانی و صنایع گروه دی ۸، پیشنهاد همکاری برای راه‌اندازی مراکز نوآوری، ایجاد پایگاه‌های صادراتی، راه‌اندازی خط تولید با برند محلی و ایجاد صندوق‌های مشترک خطرپذیر را مطرح کرد.

در این وبینار که در حاشیه نشست دی ۸، ۲۰۲۱ داکا برگزار شد، محمد محفوظی هوک، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بنگلادش، رافت هیسارسکلو اغلو، نایب رئیس اتحادیه اتاق‌ها و بورس کالای ترکیه و نمایندگانی از کشور‌های ایران، مالزی، پاکستان، ترکیه، نیجریه، بنگلادش و مصر صحبت کردند. در این نشست راهکار‌هایی برای توسعه سطح همکاری‌های بین‌المللی مطرح شد.

افشین کلاهی، رئیس کمیسیون کسب کار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران با بیان اینکه در ایران شرکت‌هایی در صنایع مختلف های‌تک مانند بایوتکنولوژی، برق، مخابرات، سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و ... فعال هستند، گفت: این شرکت‌ها در زیست بومی متشکل از دولت و بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. دولت با نهاد‌هایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان و های‌تک و صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها و استارتاپ‌ها فعالیت می‌کند.

به گفته او بخش خصوصی نیز در قالب اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در زیست بوم نوآوری کشور ایفای نقش می‌کند.

رئیس کمیسیون کسب کار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران به برنامه‌های حمایتی شرکت‌های های‌تک اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری رویداد‌های داخلی و بین‌المللی، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات از استارتاپ‌های حوزه ICT، اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن نیز از کسب‌وکار‌های نوپا و ایجاد مراکز نوآوری حمایت کرده و در نگاه کلان به مسوولیت‌هایشان در زیست بوم نوآوری می‌پردازند.

کلاهی با اشاره به نقش اتاق به عنوان پنجره صادراتی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: با شناسایی شرکت‌هایی که پتانسیل صادراتی دارند و یکپارچه‌سازی حمایت‌هایی که از سوی نهاد‌های مختلف صورت می‌گیرد، این شرکت‌ها به سوی مبادلات بین‌المللی و صادرات هدایت می‌شوند.

این فعال اقتصادی پیشنهاد داد: در کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران این آمادگی وجود دارد تا در صورت علاقه‌مندی کشورها، در زمینه راه‌اندازی مراکز نوآوری و فناوری، ایجاد پایگاه صادراتی، راه‌اندازی خط تولید با برند محلی و همین‌طور ایجاد صندوق‌های مشترک خطرپذیر، مشارکت صورت گیرد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده